بودجه پیشنهادی ۴/۴ تریلیون دلاری ترامپ برای سال آینده/سهم حداکثری پنتاگون از بودجه دولت آمریکا

رئیس جمهور آمریکا برنامه بودجه ۴.۴ تریلیون دلاری خود را به کنگره ارائه کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از برنامه بودجه ۴.۴ تریلیون دلاری خود برای سال آینده رونمایی کرد که بر خلاف برنامه‌ای که سال گذشته ارائه کرد، شامل کسری بودجه ۱ تریلیون دلاری خواهد شد.

افزایش کسری بودجه آمریکا بازتاب تاثیر اصلاحات اساسی مالیاتی سال گذشته است که برای کاهش درآمد سالیانه مالیاتی فدرال برنامه‌ریزی شده بود. ارائه این بودجه در روز دوشنبه هنوز پیمان ۳۰۰ میلیارد دلاری میان دو حزب جمهوری خواه و دموکرات را که هفته گذشته ایجاد شد، منعکس نمی‌کند؛ پیمانی که هدفش مخالفت با کل برنامه‌های ترامپ است.

در بودجه پیشنهادی ترامپ برنامه ریزی شده است تا درآمد سالانه مالیاتی بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۷ به میزان ۳.۷ تریلیون دلار کاهش یابد.

با حضور جمهوری خواهان در واشنگتن، این برنامه بودجه باعث می‌شود تا کسری بودجه به شدت افزایش یابد، به طوریکه در سال ۲۰۱۹، کسری بودجه به ۹۸۴ میلیارد دلار خواهد رسید. میزانی که نسبت به وعده‌های دولت آمریکا در سال گذشته دو برابر شده است.

جیسون فیورمن، مشاور ارشد اقتصادی باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا گفته است: «بسیاری از برنامه‌های بودجه روسای جمهوری مختلف با بی اعتنایی روبرو شده است ولی من انتظار دارم تا اینبار که بودجه کاملا بی ربط است، این برنامه به کلی نادیده گرفته شود. در حقیقت، کنگره هفته گذشته قانونی تصویب کرد که اساسا این بودجه را پیش از اینکه حتی ارائه شود، بی اثر کرده بود.»

با وجود این، میک مالوانی که مسئول برنامه و بودجه کاخ سفید است یکشنبه گفته بود در صورت اجرا شدن بودجه جدید ترامپ، کسری بودجه در طول زمان مهار خواهد شد.

او گفت: «این بودجه، شرایط را بدتر نمی‌کند و باعث ایجاد تعادل می‌شود. این بودجه ما را از کسری بودجه دور می‌کند.»

در برنامه بودجه ترامپ، رشد سه درصدی، تداوم تورم پایین و نرخ سود کم در قبوض وزارت خزانه داری گنجانده شده است.

در همین حال شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: پنتاگون اعلام کرد مبلغ پیشنهادی بودجه سال ۲۰۱۹ ششصد و هشتاد و شش میلیارد دلار است که هشتاد و نه میلیارد دلار آن به پشتیبانی مالی از جنگ‌ها اختصاص داده شده است.  

پنتاگون افزود: شش و نیم میلیارد دلار از بودجه سال ۲۰۱۹ برای مقابله با روسیه در اروپا اختصاص داده شده است.  

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد: بودجه جدید این امکان را به نیروی دریایی می‌دهد که سال آینده ده یگان نظامی را به ناوگان‌های دریایی خود بیافزاید. بودجه جدید این امکان را فراهم می‌آورد که در سال ۲۰۱۹، بیست و شش هزار نیروی جدید به استخدام نیرو‌های مسلح آمریکا در آیند.

بنابر این گزارش حدود یک ششم از بودجه پیشنهادی ۴/۴ تریلیون دلاری ترامپ برای سال آینده، سهم وزارت دفاع آمریکاست.

بودجه پیشنهادی رئیس‌جمهور آمریکا برای سال مالی ۲۰۱۹ همچنین خواستار اختصاص ۲۴ میلیارد دلار برای نوسازی بخش‌های سه گانه برنامه هسته‌ای این کشور است و از حضور نظامی آمریکا در خاورمیانه حمایت می‌کند.

انتهای پیام/

افزایش کسری بودجه آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار