مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان عنوان کرد؛

بی تفاوتی شهرداری اهواز نسبت به مسائل بحرانی این کلانشهر

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان از بی تفاوتی شهرداری اهواز نسبت به مسائل بحران این کلانشهر انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کیامرث حاجی زاده، مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان در نشست بررسی و اتخاذ تصمیم گیری درخصوص مقابله با سیلاب احتمالی با اشاره حضور شهرداری در بحران های شهر اهواز در حد حضور در جلسات گفت: از شهرداری خواستاریم نسبت به تعهداتش در ستاد بحران اقدام نماید.

وی با بیان اینکه مدیریت بحران استانداری خوزستان مربوط به کل استان است و تنها متعلق به شهر اهواز نیست بیان داشت: لازم است شهردار به عنوان رییس ستاد بحران شهر اهواز یا معاون شهردار در همه جلسات ستاد بحران حضور داشته باشند.

حاجی زاده با بیان اینکه 13 سالن چند منظوره مدیریت بحران در کل خوزستان وجود دارد و بیش تر شهرها این سالن ها را بازگردانده اند تصریح کرد: شهرداری اهواز سالن چند منظوره بحران این شهرستان را که به فرهنگسرا تبدیل شده هنوز بازنگردانده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان در ادامه با اشاره به اینکه نامه نگاری‌ متعدد برای بازپس گیری آن انجام شد اذعان داشت: در آخرین نشست، شهردار وعده داد با توجه به تبدیل شدن این سالن به فرهنگسرا یک سالن در شرق و یکی در غرب اهواز احداث نماید.

این مقام مسئول در ادامه افزود: پس از آن از ما خواستند که زمین در اختیار شهرداری قرار دهیم تا آن را بسازند که 2 زمین در 2 نقطه مورد نظر در اختیار شهرداری قرار دادیم و این بار اعلام کردند که اعتبار آن را نیز در اختیارشان قرار دهیم تا آن را احداث کنند.

کیامرث حاجی زاده اظهار کرد: تاکنون با وجود اعطای زمین هیچ سالنی ساخته نشده، برای همین از شهردار می خواهیم همان سالن چند منظوره بحران را به مدیریت بحران استانداری بازگرداند.

وی با اشاره به تخریب چند منزل مسکونی در منبع آب اهواز شهرداری و عوامل آن پس از ما بر سر حادثه رسیدند اظهار کرد: با ورود مستقیم شخص استاندار تخلیه و تخریب 40 خانه صورت گرفت.

حاجی زاده با بیان اینکه خوزستان با توجه به شرایط جغرافیایی و توانمندی‌ پشتیبانی به 7 قطب تقسیم بندی شده بیان داشت: قطب نخست اهواز، حمیدیه، باوی، کارون، دشت آزادگان، قطب دوم دزفول، اندیمشک، شوش، گتوند، قطب سوم مسجدسلیمان، شوشتر، اندیکا، لالی، قطب 4، رامهرمز، ایذه، باغملک، هفتگل، قطب 5، بهبهان، آغاجاری، امیدیه، قطب 6 ماهشهر، هندیجان، رامشیر، و قطب 7، آبادان، خرمشهر، شادگان هستند.

وی اذعان کرد: با توجه به بحران های استان دستگاه های اداره کل حمل و نقل پایانه ها، هلال احمر و اورژانس خوزستان در همه شرایط باید آماده باش باشند.

فرامند هاشمی زاده، معاون عمرانی استاندار خوزستان نیز با اشاره اخطاریه هایی که در حوزه ریزگردها و سیلاب از سوی هواشناسی و بحران در هفته جاری داده شده گفت: برنامه تعطیلی مدارس و کاهش ساعات اداری تنظیم شده و توزیع ماسک نیز باید به دقت مد نظر قرار گیرد.

وی در ادامه اظهار داشت: پایگاه های امدادی و شبکه های بهداشت و درمان با توجه به وقوع پدیده گرد و غبار برای پذیرش کسانی که با مشکلات مربوط به این مساله روبرو می شوند باید در حالت آماده باش باشند.

هاشمی زاده افزود: با توجه به وقوع گرد و غبار و بارندگی پس از آن شرکت توزیع برق و سازمان آب و برق خوزستان در صورت قطعی ناگهانی برق در آمادگی کامل قرار داشته باشند.

معاون عمرانی استاندار خوزستان اذعان داشت: با توجه به امکان وقوع سیلاب به عشایر و کسانی که در حاشیه رودخانه ها یا در مسیر سیلاب قرار دارند باید اطلاع رسانی دقیق صورت گیرد.

این مقام مسئول بیان کرد: ماشین آلات مشخص شده از سوی ستاد بحران از همین امروز به مکان های مورد نظر ارسال شوند.

نبی الله خون میرزایی، فرماندار اهواز اظهار داشت: دستورالعمل ها به شهرداری اهواز ابلاغ شده و ما اطمینان داریم که آن ها پیگیر دستورالعمل ها خواهند بود و نگران عقب ماندن شهرداری در این حوزه نیستیم.

انتهای پیام/گ

انتقاد مدیرکل بحران خوزستان از بی تفاوتی شهرداری اهواز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.