سرمایه‌گذاری هشتاد میلیارد دلاری پکن در بخش حمل و نقل

مقامات پکن اعلام کردند این شهر در پنج سال گذشته نزدیک به هشتاد میلیارد دلار در بخش حمل و نقل سرمایه گذاری کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری شین‌هوا، مقامات پکن اعلام کردند این شهر در پنج سال گذشته نزدیک به هشتاد میلیارد دلار در بخش حمل و نقل سرمایه گذاری کرده است.

طبق بیانیه‌ای که کمیسیون شهری پکن پایتخت چین منتشر کرد شهرداری این شهر در پنج سال اخیر 492 میلیارد و 200 میلیون یوان معادل 77 میلیارد و 900 میلیون دلار برای تقویت و گسترش صنعت حمل و نقل شهری سرمایه گذاری کرده است.

سرمایه گذاری‌های بخش حمل و نقل چین در پنج سال اخیر نسبت به دوره پنج ساله پیش از آن افزایشی چهل و چهار درصدی را نشان می‌دهد.

در بیانیه کمیسیون شهری پکن آمده است مسئولان با توسعه صنعت حمل و نقل پکن تلاش کرده اند از راه‌بندان‌های طولانی در شهر بکاهند، میزان آلایندگی صنعت حمل و نقل را کاهش دهند و ارتباط با مناطق مجاور را نیز برای شهروندان تسهیل کنند.

طبق این بیانیه، هفتاد و پنج درصد از اعتبارات اعلام شده در بخش حمل و نقل عمومی پکن هزینه شده است و مقامات شهری پکن موفق شدند نزدیک به شصت میلیون یورو سرمایه گذاری از طریق مشارکت بخش عمومی و خصوصی جذب کنند.

پکن در حال حاضر بیست و دو خط مترو فعال دارد و شبکه حمل و نقل ریلی این شهر از چهارصد و چهل و دو کیلومتر در پنج سال قبل به ششصد و هشت کیلومتر در سال دو هزار و هفده رسید. در همین حال خطوط اتوبوسرانی سریع السیر در پایتخت چین از نهصد و بیست و دو کیلومتر به یک هزار و هفده کیلومتر افزایش یافت و شریان‌های مواصلاتی شهر نیز از یک هزار و دویست و بیست و شش کیلومتر به یک هزار و سیصد و شصت و پنج کیلومتر رسید.

مقامات پکن مقابله با آلایندگی خودروها، کاهش راهبندان‌ها و تسهیل دسترسی به نقاط مختلف داخل شهر و حومه را از جمله اولویت‌های خود در صنعت حمل و نقل اعلام کرده اند. دولت چین در سال‌های اخیر تلاش‌های خود را در مبارزه با آلودگی و خطرات زیست محیطی تشدید کرده است. این کشور پس از چندین سال رشد اقتصادی بالا با مشکلاتی جدی در زمینه آلودگی هوا و خاک روبرو شده است.

مقامات پکن تعهد کرده اند در سال جدید میلادی تدابیر فوق العاده‌ای برای کاهش تولید دود و آلودگی‌های ناشی از فعالیت خودرو‌ها و مصرف زغال سنگ در شهر به اجرا گذارند. مسئولان شهرداری پکن در دو سال گذشته چندین نیروگاه برق این شهر را که با زغال سنگ کار می‌کردند تعطیل کردند و ده‌ها هزار خودرو را که معیار‌های ضدآلایندگی را رعایت نمی‌کردند از چرخه حمل و نقل خارج و خودرو‌های پاک تری جایگزین آن‌ها کردند.

چین که بزرگ‌ترین مصرف کننده زغال سنگ (آلاینده‌ترین سوخت و منبع اصلی تولید گاز‌های گلخانه ای) و در عین حال اولین سرمایه گذار در زمینه انرژی‌های تجدید پذیر در جهان محسوب می‌شود، تعهد کرده است تراکم کربن خود را (میزان انتشار گاز دی اکسید کربن) در سال 2030 نسبت به سال 2005، بین 60 تا 65 درصد کاهش دهد.

انتهای پیام/

پکن طی ۵ سال اخیر هشتاد میلیارد دلار در بخش حمل و نقل سرمایه گذاری کرده است

برچسب ها: آسیا ، حمل و نقل ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار