لیگ قهرمانان اروپا؛

جنگ غول‌های فوتبال اروپا در مسیر قهرمانی

تیم یوونتوس در جذاب‌ترین بازی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف تاتنهام می‌رود.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،در نهایت انتظارها به سر آمد و سرانجام پس از 2 ماه تعطیلی شروع مرحله پلی آف لیگ قهرمانان اروپا زده شد، تیم‌ها باید در مرحله حذفی و در 2 بازی رفت و برگشت مقابل هم صف آرایی کنند و کوچکترین لغزشی از سوی هر تیم می تواند موجبات حذف آن تیم را از این رقابت های معتبر فراهم بیاورد.

قرار است در دور رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا امشب (سه شنبه) 2 دیدار به انجام برسد.

یوونتوس - تاتنهام

هر 2 تیم در مرحله گروهی با تیم‌های قدرتمند هم گروه بودند. تاتنهام برخلاف تصور همگان توانست بالاتر از تیم قهرمان 2 دوره اخیر یعنی رئال مادرید و همچنین دورتموند به عنوان سرگروه راهی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا شود.تیم تاتنهام تجربه چندان زیادی در لیگ قهرمانان اروپا ندارد و فصل گذشته برای اولین بار بود که توانست با پوچتینو جواز حضور در این رقابت‌ها را به دست آورد.

سفیدپوشان وایت هارت لین در ۶ بازی دور گروهی آمار خیره کننده پنج پیروزی را به ثبت رساندند و در یک دیدار هم مقابل قوهای مادریدی که در سانتیاگوبرنابئو برگزار شد تمام معادلات را بر هم زد به عنوان سرگروه راهی پلی آف شد.تیم تاتنهام بدون هیچ محروم و مصدومی پا به این مسابقه می گذارد.
جنگ غول های فوتبال اروپا در  مسیر قهرمانی
 
اما  یوونتوس شرایط متفاوتی داشت. این تیم در ۶ بازی سه پیروزی، 2 تساوی و یک شکست داشت تا بعد از بارسلونا به عنوان تیم دوم به دور بعد راه پیدا کند.یوونتوس در این چند فصل اخیر در لیگ قهرمانان اروپا تیم بسیار با تجربه و با شخصیتی را از خود نشان داده است و توانسته حتی 2 بار به فینال این رقابت ها راه یابد اما هر بار مغلوب 2 غول فوتبال اسپانیا یعنی بارسلونا و رئال مادرید شده با تلخی فصل را به پایان رسانده است.نباید فراموش کرد این 2 تیم برای اولین بار است که مقابل هم صف آرایی می کنند و امیدوارند در نخستین بازی خاطره خوبی برای هواداران‌شان ثبت کنند. همچنین یوونتوس تا الان در بازی‌های خانگی مقابل تیم‌های انگلیسی نتوانسته نتایج خوبی رقم بزند.خوان کوادرادو و بلیز ماتوئدی به خاطر آسیب دیدگی تیم خود را همراهی نمی کنند.

 جنگ غول های فوتبال اروپا در  مسیر قهرمانی

ترکیب احتمالی:

تاتنهام: یوریس، آلدروایرلد، سانچس، تریپیر، دایر، دمبله، اریکسن، دیویس، کین، آلی و مین

یوونتوس: بوفون، دی‌شیلیه، بن‌عطیه، کیه‌لینی، ساندرو، مارکیسیو، پیانیچ، خدیرا، مانزوکیچ، ایگواین و کاستا

بازل - منچسترسیتی

بازل از 6 بازی خود توانست چهار پیروزی و 2 شکست را تجربه کند و پس از شیاطین سرخ به عنوان تیم دوم به دور بعد راه پیدا کنند. بازل در مرحله گروهی توانست تیم مدعی منچستریونایتد را در سوئیس با خلق شگفتی شکست دهد و خط نشان جدی برای تیم های انگلیسی بکشد که نباید تصور کنند که می توانند در سوئیس به راحتی پیروز شوند.هواداران بازل هیچ دل خوشی از پپ ندارند چرا که بارسلونا آن روزها آماده در سال 2008 در بازل توانست میزبان را با پنج گل بدرقه کند به نوعی سنگین ترین شکست خانگی تاریخ این باشگاه در لیگ قهرمانان اروپا توسط بلوگرانا رقم بخورد و در بازی امشب تیم بازل به دنبال این هست تا انتقام سختی را از شاگردان پپ بگیرد و هم کار را در بازی رفت یکسره کند خیالش را از بابت صعود به مرحله بعدی راحت کند. ویالاتی و زوتی در بازی امشب مقابل منچسترسیتی غایب هستند.

در طرف مقابل تیم گواردیولا در مرحله گروهی با پنج پیروزی و یک شکست با اقتدار به عنوان نخست به دور بعد راه پیدا کرد و در بهترین فرم ممکن خود قراردارد امیدوارند بتوانند تا پایان همین روند خوب را به صورت مداوم ادامه دهند. با توجه به خریدهای گران قیمتی که در این چند سال اخیر به ثبت رسانده است یکی از تیم های مدعی قهرمانی در این مسابقات محسوب می شود و به دنبال این هستند تا برای نخستین بار جام را بالای سر ببرند.این 2 تیم هرگز تاکنون رویارویی با هم نداشته اند و اولین بار است که مقابل همدیگر سرشاخ می شوند. سیتزن ها تنها تیمی در لیگ جزیره هستند که تاکنون برابر بازل به میدان نرفته اند و باید دید تیم گران قیمت پپ می تواند در بازی امشب در سن یاکوب نتیجه را به سود خود رقم بزند یا خیر؟، دلف، مندی، خسوس و سانه به دلیل مصدومیت مدت هاست که قادر به همراهی تیمشان نیستند.

جنگ غول های فوتبال اروپا در  مسیر قهرمانی

 ترکیب احتمالی:

 منچسترسیتی: ادرسون، استونز، واکر، کمپانی، دانیلو، فرناندینیو، دی‌بروینه، سیلوا، آگوئرو، سیلوا و استرلینگ

بازل: واسلیک، لانگ، سوچی، پترتا، بالانتا، دای، ژاکا، بوآ، الیونسی، استوکر و اوبرلین

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار