مهابادیها بالاترین میزان زکات را در استان پرداخت میکنند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی گفت: شهرستان های مهاباد، بوکان و سلماس به ترتیب رتبه های برتر پرداخت زکات را طی سال جاری در استان در اختیار دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، عزیز سهندی افزود: در 10 ماه امسال 208 میلیارد ریال زکات در آذربایجان غربی جمع آوری شد که 44 درصد معادل 91 میلیارد ریال از آن در سه شهرستان مهاباد، بوکان وسلماس از سوی کشاورزان پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: در این مدت 37 میلیارد ریال زکات در مهاباد، 35 میلیارد ریال زکات در بوکان و 19 میلیارد ریال زکات در سلماس جمع آوری شد که ارقامی قابل توجه به شمار می رود.

وی اظهار کرد: بخش عمده ای از زکات جمع آوری شده درهر منطقه، در همان مکان مصرف و علاوه بر کمک به فقرا و نیازمندان، اقدامات عمرانی نظیر ساخت خانه عالم و غسالخانه روستایی به اجرا در می آید.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی با اشاره به رشد 14 درصدی زکات در سال جاری بیان کرد: در حال حاضر، شورای زکات در یکهزار و 750 روستای استان تشکیل می شود که می توان از ظرفیت آنها برای افزایش قابل توجه زکات جمع آوری شده بهره برد.

انتهای پیام/ا

 مهاباد، بوکان و سلماس رتبه های برتر پرداخت زکات در آذربایجان غربی

برچسب ها: احکام شرعی ، زکات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.