ترامپ: اگر من رئیس جمهور نشده بودم امکان نداشت چنین اخباری بشنوید!

ترامپ در نشستی با گروهی از قانونگذاران و مدیران تجاری آمریکا بار دیگر به تمجید از عملکرد خود در سال نخست ریاست جمهوری پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز؛ دونالد ترامپ رئیس جمهور خودشیفته آمریکا شب گذشته (سه‌شنبه) با بیان اینکه که شرکت جنرال موتورز دارد کارخانه خود را در کره جنوبی تعطیل می‌کند تا به آمریکا بازگردد، گفت: اگر من رئیس جمهور نشده بودم امکان نداشت چنین اخباری را بشنوید. قطعا نمی‌شنیدید!

دونالد ترامپ در دیدار با گروهی از قانونگذاران و مدیران تجاری آمریکا، توافق تجاری با کره جنوبی را ناکارآمد و بسیار بد توصیف کرد و افزود: داریم بر سر امضای توافق تازه‌ای با سئول گفتگو می‌کنیم.

ترامپ گفت: «شرکت کرایسلر هم دارد از مکزیک به میشیگان بر می‌گردد. بسیاری از شرکت‌های دیگر نیز دارند به آمریکا باز می‌گردند و یکی از علت‌های اصلی، اصلاح قانون مالیاتی است که کاهش بسیاری را در مالیات‌ها رقم زد. ما توافق تجاری بسیار بدی با کره جنوبی داشتیم. توافق تجاری آمریکا با کره جنوبی ناکارآمد و خیلی هولناک بود. هم اکنون داریم توافق تجاری تازه‌ای را تدارک می‌بینیم. توافق پیشین لغو می‌شود و توافق تازه‌ای جای آن را می‌گیرد. پیش از اینکه این توافق، نهایی شود جنرال موتورز دارد به دیترویت باز می‌گردد و این رویدادی بسیار جالب توجه است.»

رئیس جمهور آمریکا همچنین کسری تجاری ۵۰۴ میلیارد دلاری با چین را میراث دولت‌های گذشته خواند که برای او بر جا مانده است و گفت: «افرادی که در جایگاه من قرار داشتند عامل شرایط کنونی هستند.»

دونالد ترامپ افزود: «نمی توان تصور کرد چینی‌ها دارند چه تعداد پل، هواپیمای جت و هواپیما‌های جنگنده می‌سازند، مسئولیت همه این‌ها با ماست، افرادی که در جایگاه من نشسته بودند، اجازه دادند چنین رویداد‌هایی اتفاق بیافتد. ما اجازه نخواهیم داد این شرایط ادامه پیدا کند، هم اکنون داریم با آن‌ها (چینی‌ها) خیلی محکم و استوار گفتگو می‌کنیم. امیدوارم روابطمان با پکن عالی باشد، اما داریم قدرتمندانه گفتگو می‌کنیم.»

ترامپ گفت: «درصد بزرگی از کسری تجاری آمریکا با چین است، پول فراوان و مشاغل بسیاری را به چین واگذار کرده‌ایم. نمی‌توان تصور کرد افرادی اجازه داده باشند چنین رویداد‌هایی اتفاق بیافتد. این شرایط تنها به دوره اوباما (رئیس جمهور پیشین آمریکا) محدود نمی‌شوند بلکه سال‌های سال ادامه داشته است.»

وی ادامه داد: «بسیاری از کشور‌های دنیا از آمریکا سود سرشاری بدست می‌آورند و تعرفه‌های بسیار سنگینی بر کالا‌های صادراتی آمریکا تحمیل می‌کنند، اما هنگامی که محصولی را از این کشور‌ها خریداری می‌کنیم تعرفه‌ی واردات کالا‌های آنان صفر است. همین موضوع باعث می‌شود آمریکایی‌ها را احمق فرض کنند. این شرایط ادامه نخواهد داشت و تغییر خواهد کرد. ما شرایط را عادلانه می‌کنیم و نامش را تجارت منصفانه می‌گذاریم.»

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین در این نشست سخنان دوران نامزدی خود در انتخابات را تکرار کرد و گفت: در شرایطی که زیرساخت‌های ما، پل‌ها و جاده‌های ما در وضعیت اسف‌باری قرار دارند، ما در طول سالهای گذشته 7 تریلیون دلار از پولمان را در خاورمیانه هدر دادیم.

انتهای پیام/

سخنان ترامپ درباره اقتصاد آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار