ایران در رتبه چهارم لیگ قهرمانان آسیا/ سعودی ها صدرنشین منطقه غرب

عملکرد نمایندگان ایران در هفته نخست لیگ قهرمانان آسیا سبب شد تا کشورمان در رتبه چهارم منطقه غرب قرار گیرد.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، هفته نخست رقابت های لیگ قهرمانان آسیا درمنطقه غرب در روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری با برگزاری هشت دیدار به پایان رسید.

نمایندگان پنج کشور یعنی ایران، امارات، قطر، عربستان و ازبکستان در بازی های هفته نخست به مصاف هم رفتند که در این میان سعودی ها عملکرد بهتری نسبت به تیم های چهار کشور دیگر داشتند.

الهلال و الاهلی، 2 تیم عربستانی حاضر در فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا هستند که در نخستین بازی خود در این رقابت ها به ترتیب مقابل العین امارات و تراکتورسازی ایران به میدان رفتند. الهلال در خانه اش برابر العین با تساوی بدون گل متوقف شد اما الاهلی در "ورزشگاه سیب عمان" توانست تراکتورسازی را با نتیجه یک بر صفر شکست دهد. بنابراین عربستان با 2 بازی، یک برد، یک مساوی، یک گل زده، بدون گل خورده، تفاضل گل مثبت یک، 4 امتیاز و میانگین امتیازی 2 صدرنشین کشورهای منطقه غرب در هفته نخست لیگ قهرمانان است.

قطر با تیم های الغرافه، الدحیل، السد و الریان در لیگ قهرمانان شرکت کرده است. در هفته اول این رقابت ها الغرافه با نتیجه 3 بر 2 از الجزیره امارات شکست خورد. الدحیل در ورزشگاه عبدالله بن خلیفه دوحه با نتیجه 3 بر یک از سد ذوب آهن ایران گذشت. السد هم در خانه الوصل امارات این تیم را با نتیجه 2 بر یک شکست داد و در نهایت الریان در خانه خود با نتیجه 2 بر 2 برابر استقلال تهران متوقف شد. برهمین اساس قطری ها با 4 بازی، 2 برد، یک تساوی، یک باخت، 7 گل زده، 5 گل خورده، تفاضل گل مثبت 2، 7 امتیاز و میانگین 1/75 امتیاز در رتبه دوم منطقه غرب قرار می گیرند.

ازبکستان هم مانند عربستان با 2 نماینده در فصل 2018 لیگ قهرمانان آسیا شرکت کرده است. در هفته نخست لوکوموتیو تاشکند در خانه خود با 5 گل از سد الوحده امارات عبور کرد تا قاطعانه ترین پیروزی روز اول را به نام خود ثبت کند اما دیگر نماینده این کشور یعنی نسف قارشی عملکرد ضعیفی داشت و در ورزشگاه آزادی تهران با نتیجه 3 بر صفر از پرسپولیس شکست خورد. 2 بازی، یک برد، یک باخت، 5 گل زده، 3 گل خورده، تفاضل گل مثبت 2، 3 امتیاز و میانگین 1/5 امتیاز حاصل عملکرد ازبک ها در این هفته بود که سبب شد آنها در جدول کشورهای شرکت کننده در منطقه غرب آسیا در جایگاه سوم قرار گیرند.

پرسپولیس، استقلال، ذوب آهن و تراکتورسازی به عنوان چهار نماینده کشورمان در هفته نخست لیگ قهرمانان آمار 4 بازی، یک برد، یک مساوی،2 باخت، 6 گل زده، 6گل خورده، تفاضل گل صفر، 4 امتیاز و میانگین یک امتیاز در هر بازی را به جا گذاشتند تا  ایران در جایگاه چهارم منطقه غرب بایستد. پرسپولیس در حضور 25 هزار نفر از هوادارانش با نتیجه 3 بر صفر نسف قارشی ازبکستان را شکست داد تا بهترین نتیجه تیم های ایرانی را کسب کند. استقلال هم در ورزشگاه جاسم بن حمد دوحه با گل علی قربانی در دقیقه 88 توانست الریان را با نتیجه 2 بر 2 متوقف کند اما ذوب آهن و تراکتورسازی به ترتیب با نتایج 3 بر یک و یک بر صفر مغلوب الدحیل قطر و الاهلی عربستان شدند.

عملکرد چهار نماینده امارات در هفته نخست لیگ قهرمانان آسیا سبب شد تا این کشور در قعرجدول منطقه غرب قرار گیرد. الوحده، الجزیره، الوصل و العین چهار تیم اماراتی هستند که در فصل جدید لیگ قهرمانان شرکت کرده اند. در این میان الوحده مقابل لوکوموتیو ازبکستان متحمل شکست مفتضحانه پنج بر صفر شد. الجزیره در روزی که مهدی طارمی یکی از گل های الغرافه را به ثمر رساند با نتیجه 3 بر 2 از سد این تیم گذشت. الوصل در خانه خود از السد قطر 2 بر یک شکست خورد و در نهایت العین تیم قدرتمند الهلال را در ورزشگاه ملک سعود ریاض با تساوی بدون گل متوقف کرد. 4 بازی، یک برد، یک تساوی، 2باخت، 4گل زده، 9 گل خورده، تفاضل گل منفی پنج، 4 امتیاز و میانگین یک امتیاز در هر بازی حاصل عملکرد شیخ نشین های اماراتی در هفته نخست لیگ قهرمانان آسیا است.

انتهای پیام/

صدرنشینی نمایندگان عربستان در هفته نخست لیگ قهرمانان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
خ
۱۹:۱۸ ۲۵ بهمن ۱۳۹۶
این رتبه ها هیچ اهمیتی ندارد ایران را باید به فرهنگ وتمدن وتاریخ شناخت وبه استعدادهای نخبگان علمی آن امیدوار شد نه به فوتبال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۸ ۲۵ بهمن ۱۳۹۶
چهارم نه رتبه اول
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۸ ۲۵ بهمن ۱۳۹۶
خیلی خوبه افرین
Iran (Islamic Republic of)
خ
۱۹:۱۸ ۲۵ بهمن ۱۳۹۶
این رتبه ها هیچ اهمیتی ندارد ایران را باید به فرهنگ وتمدن وتاریخ شناخت وبه استعدادهای نخبگان علمی آن امیدوار شد نه به فوتبال
آخرین اخبار