توسعه هوش مصنوعی توسط غول تجارت الکترونیک

شرکت تجارت الکترونیک آمازون یک تراشه AI برای پردازش الکسا بر روی دستگاه طراحی کرده است.

آمازون یک تراشه AI برای پردازش الکسا طراحی کرده استبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شرکت تجارت الکترونیک آمازون یک تراشه AI برای پردازش الکسا بر روی دستگاه طراحی کرده است. بر اساس این گزارش پس از اپل، گوگل و هوآوی، آمازون جدیدترین بلوک تراشه AI را طراحی کرده است.

این غول تجارت الکترونیک در حال توسعه پردازشگر هوش مصنوعی خود برای سخت افزارهای مبتنی بر الکسا است که در حال حاضر شامل مدل Echo از بلندگو های هوشمند می شود.

آمازون اکو یک بلندگوی هوشمند است
*این دستگاه دارای قابلیت‌های تعامل صوتی, پخش موسیقی, ساخت لیست‌های انجام‌ِ کار، تنظیم آلارم، پخش پادکست، پخش کتاب‌های صوتی و اعلام وضعیت آب و هوا, ترافیک و دیگر اطلاعات بهنگام است. همچنین می‌تواند کنترل چندین دستگاه هوشمند را به دست بگیرد تا خود را تبدیل به یک هاب اتوماسیون خانگی کند.

ایده آمازون این است که از تراشه برای پردازش دستورات صوتی بر روی دستگاه خود استفاده کنید تا پاسخ های سریعتری به سوالات خود بدهید.

شرکت سیتل در طول چند سال گذشته در حال استخدام متخصصان ساخت تراشه است. سرعت پاسخ دادن به دستورات صوتی در سال های آینده می تواند بسیار موثر باشد؛ دستیارهای AI از طرفداران گوگل، اپل، سامسونگ و مایکروسافت نیز در حال اجرا هستند و ممکن است بر تصمیم های مصرف کنندگان در انتخاب نام تجاری سخت افزاری محصولات و خدمات برای سرمایه گذاری تأثیر گذار باشد.

شایان ذکر است که رویکرد آمازون از آنچه که دیگران با تراشه های خود کار می کنند متفاوت است، گوگل و هوآوی با استفاده از پردازنده های تخصصی خود برای بهبود عملکرد دوربین در گوشی های گل سرسبد خود استفاده می کنند، در حالی که پردازنده A11 Bionic اپل قابلیت هایی مانند شناسه چت و عمق دوربین برای تشخیص صورت را داراست.

تجربه دستیار صوتی قطعا به آمازون کمک خواهد کرد که رهبری خود را در مسابقه سخنران هوشمند حفظ کند و پیشرفت داشته باشد.

محدوده اکو در سال گذشته سه بار از Google Home خارج شده است و اکنون همه چیز جالب تر خواهد شد، زیرا هر دو دارای بلندگوهای مجهز به صفحه لمسی در قفسه های فروشگاه هستند. در همین حال، سخنگوی HomePod اپل نیز تا اواخر 2018 وارد بازار می شود و اما باید توجه داشت طرفداران با قابلیت محدود Siri  نا امید شده اند.

انتهای پیام/

 آمازون یک تراشه AI برای پردازش الکسا بر روی دستگاه طراحی کرده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار