با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان وپلیس راهور استان ؛

اولین همایش سلامت عابران پیاده در زاهدان

اولین همایش استانی آموزش وسلامت عابران پیاده با رونمایی از دوطرح سفیر سلامت همیار پلیس وسفیر سلامت سرباز با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان وپلیس راهور استان برگزار شد.

دکتر طباطبایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در این همایش  در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت:یکی از برنامه‌های مهم سازمان جهانی بهداشت کاهش ۵۰ درصدی تلفات جاده‌ای و آسیب‌های بعدی ناشی از آن تا سال ۲۰۲۰ می‌باشد وبر اساس تحقیقات وافزایش وسایط نقلیه صدمات تصادفات رانندگی به عنوان سومین عامل مرگ ومیر در جهان است.

طباطبایی مشارکت مردم و آموزش در مسیر ارتقای فرهنگ ترافیکی را یکی از مهمترین عوامل کاهش صدمات ترافیکی عنوان کرد وافزود :در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با مشارکت پلیس راهورتلاش خواهیم کرد برنامه‌های آموزشی سلامت محور با هدف کاهش حوادث ترافیکی با بهره گیری از سفیران سلامت را اجرایی کنیم.

معاون بهداشتی دانشگاه تصریح کرد:در حال حاضر حوادث ترافیکی سومین عامل مرگ ومیر در کشور است بطوریکه در ۱۰ سال گذشته ۲۱۰۶۷۸ نفر بر اثر حوادث ترافیکی در کشور جان خودشان را از دست داده اند و بر اساس گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس روزانه ۳۲ میلیارد تومان ضرر اقتصادی ناشی از تصادفات را در کشور متحمل می‌شویم.

سرهنگ نامدرست  رئیس پلیس راهور استان نیز در این همایش  در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت:  در استان ۴۸ درصد فوت شدگان درون شهری را عابرین پیاده تشکیل می‌دهند که با برنامه‌های آموزشی ومشارکتی با دانشگاه علوم پزشکی زاهدان وبا مشارکت سفیران سلامت در زمینه کاهش حوادث ترافیکی گام‌های موثری بر خواهیم داشت.

گفتنی است؛ سفیران سلامت سرباز وسفیران سلامت دانش آموز همیار پلیس با آموزش به مردم (رانندگان وعابران پیاده) در زمینه ترویج فرهنگ سلامت با محوریت کاهش حوادث ترافیکی تلاش خواهند کرد.

انتهای پیام/ع

همایش سلامت عابران پیاده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار