مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان:

فرهنگ عاشورا در سراسر استان سمنان نهادینه شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت : فرهنگ عاشورا باید به‌عنوان الگوی سبک زندگی در سراسر ایران و استان سمنان نهادینه شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محمدرضا سوقندی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در آئین اختتامیه دهمین سوگواره بین‌المللی مهر محرم با بیان اینکه فرهنگ عاشورا باید به‌عنوان الگوی سبک زندگی در سراسر ایران و استان سمنان نهادینه شود گفت: تمام نسل‌ها در تمام رده‌های سنی نیازمند پیروی از این الگو هستند و این امر بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را در جامعه از بین می‌برد.

وی با اشاره به جایگاه ویژه هنر در ترویج فرهنگ عاشورایی و احیای آن در جامعه افزود : هنر نمایش و تعزیه بهترین و شیواترین زبان هنر برای انتقال مفاهیم و پیام عاشورا به جامعه امروز است.

عاشورا تجلی فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه کنونی است

سوقندی تصریح کرد : عاشورا تجلی فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه کنونی است و امروز این فرهنگ ناجی ما در بسیاری از هجمه‌های دشمنان در عرصه‌ها و ادوار گوناگون است.

وی با اشاره به اینکه تقویت روحیه ایثار و شهادت در جامعه نقشی مؤثر برای پیروزی در مقابل تمام هجمه‌های فرهنگی است افزود: طرح‌های فرهنگی در راستای ترویج این الگوی اسلامی در استان سمنان اجرایی می‌شود.

انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.