برگزاری همایش آموزش ارتقاء ایمنی موتورسیکلت در ملکشاهی

رئیس پلیس راه ایلام از برگزاری همایش آموزش ارتقاء ایمنی موتورسیکلت در شهرستان ملکشاهی خبرداد.

 برگزاری همایش آموزش ارتقاء ایمنی موتورسیکلت در ملکشاهیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛رئیس پلیس راه ایلام در همایش آموزش ارتقاء ایمنی موتورسیکلت سواران قانونمند که در شهرستان ملکشاهی روستای "گچین" توسط کارشناسان منتخب اداره کنترل راههای روستایی این پلیس با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان برگزار شد خبر داد .

سرهنگ همتی زاده گفت: با توجه به اینکه موتور سیکلت از لحاظ ساختار شکلی فاقد ایمنی و تعادل بوده و در موقع تصادف هیچگونه سیستم محافظتی برای راکب و سرنشینان ندارد و راکبان موتورسیکلت سوار بر خلاف رانندگان خودروها تمام اعضای بدن آنها در هنگام تصادف در معرض ضربه و خطرات ناشی از سوانح رانندگی قرار می گیرد .

وی ادامه داد:توسط کارشناسان آموزش این پلیس ضمن آموزش و تشریح قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و فوائد استفاده از کلاه ایمنی و خطرات عدم استفاده از آن برای راکبان توضیح داده شد .

وی افزود : در داخل هر کدام از کلاه های ایمنی یک برچسب وجود دارد که کلیه گروه خونی در داخل آن قید گردیده و لازم است که راکبین گروه خونی خود را مشخص و بر روی کلاه ایمنی بچسباند تا در مواقع حوادث و سوانح و نیاز ضروری راکبان به خون ، گروه خونی وی مشخص باشد .

 

فرمانده پلیس راه ایلام اظهار داشت :هدف از اجرای این طرح ها نهادینه کردن فرهنگ ایمنی ترافیک و استفاده کاربران از کلاه ایمنی در حین رانندگی و اجرای مقررات و نجات جان موتور سیکلت سواران است.

همتی در پایان گفت: هدف استفاده از کلاه ایمنی ، کاهش خطر صدمات شدید سر و مغز با کاهش نیروی تماس یا برخورد با سر می باشد معمولا کلاه ایمنی دارای ۳ عملکرد برای کاهش می باشد .۱_ استفاده از کلاه ایمنی سرعت جابجایی جمجمه را کاهش می دهد و از این رو حرکت مغز در هنگام سانحه کنترل می شود و ماده ترم موجود در کلاه ، برخی برخوردها را جذب نموده و در نتیجه سر با آهستگی با کلاه ایمنی برخورد می کند و این بدان معنی است که مغز با نیروی زیادی جمجمه برخورد نمی کند ۲_کلاه ایمنی فشار تماس را در ناحیه بزرگتری پخش کرده تا نیرو در روی ناحیه خاصی از جمجمه متمرکز نشود۳_کلاه ایمنی به عنوان یک مانع فیزیکی عمل کرده و مانع برخورد جمجمه با شئ می شود . این سه عملکرد با چهار جزء اصلی کلاه ایمنی ارتقاء یافته که این اجزاء شامل پوسته سخت خارجی ، آستری جاذبه ضربه، بالشتک نرم و راحت نقاب صورت می باشد.

 
انتهای پیام/ع

توصیه های رئیس پلس راه ایلام  به موتور سواران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.