ایران جزء ۵ کشور دارنده فناوری دریانوردی در منطقه

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش گفت: از بین ۳۶ کشور که در دریا حضور، نقش و مشارکت دارند، تنها ایران، هند و پاکستان، سریلانکا و بنگلادش از فناوری دریانوردی برخوردارهستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در همایش مدیریت دانش در دانشگاه علوم دریایی نوشهر گفت: دانشگاه نوشهر طی سال‌های گذشته همایش‌های هوشمندانه‌ای را در پیش گرفت و ارتباط معناداری با نیرو دریایی و مباحث دریا وجود دارد و این نشان از پیوستگی مهم بین حوزه فناوری و دانش است و از طرفی اهمیت برجسته فناوری و دانش را در حوزه دریا به‌ویژه نیروی دریایی مشخص می‌کند.

وی با بیان اینکه اساسا عرصه دریا پیچیده و سخت است و از بین ۲۰۰ کشور دنیا ۴۴ کشور در خشکی محصور هستند، افزود: سایر کشور‌ها باید حضور نهانی در حوزه دریا داشته و از منافع دریا استفاده کنند.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش با بیان اینکه وقتی وارد بحث نظامی می‌شوند در می‌یابیم که کشور‌های محصور در دریا در منطقه ما از بین ۳۶ کشور‌هایی که در دریا حضور دارند به تعداد انگشت‌شمار است، گفت: فناوری سبب شد عرصه دریا به ویژه در حوزه تسلیحات نظامی رقابتی و ناپایدار باشد و دانش‌ها و فناوری‌های جدید و اشکال جدید از حضور در دریا را شاهد باشیم به این دلیل عصر امروز را عصر دریا نامیدند.

خانزادی با بیان اینکه در ارتباط با علم و فناوری دو موضوع اکتساب دانش و بحث نگهداری و حفظ دانش مطرح است، افزود: در گذشته از مجموعه‌ای از فناوری‌ها بهره‌مند بودیم که بخشی از ان با نقصان روبرو بود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در مقاطع مختلف تلاش داریم که نیروی انسانی خود را تیز می‌کنیم، مصداق تیز شدن در موضوع دانش و نیرو‌های مسلح هوشمندانه طراحی شده است.

وی افزود: رهبری بر این تاکید داشتند که علم و دانش را از دیگران یاد بگیرند، ولی نباید فراموش کرد چیزی که به عنوان علم و دانش برای ما مطلوب است این است که مجموعه دانش کشور و دانشجو‌ها در مسیری حرکت کنند که در طراز‌های جهانی حرف‌هایی برای گفتن داشتند و برای شکستن انحصار جهانی بر دریا گام برداریم.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش گفت: هدف دانش دریانوردی شکستن انحصار جهانی بر دریا است.

امیر سرتیپ محمدحسین دادرس جانشین فرماندهی کل ارتش نیز گفت: در نظام علمی و بنیه دفاعی باید سراغ علومی رویم که ما را از وابستگی خارج کند و به استقلال و عزت برساند.

وی با بیان اینکه ایران و اسلام نقش بسزایی در علوم اروپا و نوزایی علوم در اروپا دارند افزود: علم در اروپا به انباشت سلاح به جنگ‌های جهانی تبدیل شده است.

امیر دادرس گفت: علمی که توانست توانمندی‌های زیادی برای اروپا به بار آورد به دلیل دوربودن از اخلاق به جای آنکه سعادت بشری را دامن زد به جنگ‌های جهانی و میلیون‌ها کشته روی آورد.

جانشین فرماندهی کل ارتش تاکید کرد: علم باید ما را به منزل مقصود برساند و اگر همراه علم تذهیب و اخلاق نباشد، جز برای نابودی بشر به خدمت هیچ کس درنخواهد آمد.

ناخدا دوم مطلبی دبیر علمی همایش مدیریت دانش با بیان اینکه دانشگاه امام خمینی (ره) هر ساله همایش متعددی را برگزار می‌کندگفت:این مرکز سال قبل هم سه همایش برگزار کرده است.

وی افزود: مدیریت دانش در تصمیم گیری و حل مشکلات موثر است و اطلاع رسانی به موسسات آموزشی و پژوهشی کشور هم از معاونت طرح و برنامه ارتش، نیروی دریایی و دانشگاه امام خمینی امام انجام شد.

ناخدا دوم مطلبی شمار مقالات ارسالی به دبیرخانه این همایش را ۴۱۹ مقاله اعلام کرد و گفت:۱۶۹ مقاله برای پوستر، ۷۹ مقاله برای چاپ و ۳۰ مقاله هم برای سخنرانی پذیرفته شده است.

انتهای پیام/آ

هدف دانش دریانوردی شکستن انحصار جهانی بر دریا  

برچسب ها: وزارت دفاع ، ارتش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.