رئيس فرهنگستان علوم پزشکی کشور در پنجمین همایش ملی سلامت معنوی گفت:معنويت علاوه بر شفای بيماران، طول عمر انسان را هفت سال بيشتر می کند.

معنویت طول عمر را هفت سال بیشتر می کندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛پنجمین همایش ملی سلامت معنوی و نقش حوزه و دانشگاه دردر ارتقای سلامت معنوی اسلامی اسلامی با پیام تصویری آیت الله سبحانی آغاز شد.

روش شناسی سلامت معنوی، نقش آموزه های دينی در سلامت معنوی و نقش منفی سکولاريسم در سلامت معنوی موضوع هایی بود که در ادامه اساتيد حوزه و دانشگاه با تشکيل ميزگرد تخصصی مورد نقد و بررسی قرار دادند.

آيت الله سبحانی در پيام تصويری به اين همايش با توجه به نگاه اسلام به سلامت معنوی گفت: انسان از منظر اسلام خليفه الله است اما غربی ها به انسان به عنوان کالايی برای اهداف دنيوی خود نگاه می کنند.

وی اسلام را مملو از عاطفه و رحمت عنوان و بر گسترش سلامت معنوی در نظام پزشکی تاکيد کرد.

رئيس فرهنگستان علوم پزشکی کشور در حاشيه اين همايش نقش معنويت را در سلامت جسم و روح انسان موثر توصيف کرد و گفت: تحقيقات نشان می دهد که معنويت علاوه بر شفای بيماران ،طول عمر انسان را 7 سال بيشتر می کند.

مرندی از تشکيل گروه سلامت معنوی با حضور اساتيد سطوح عالی حوزه و دانشگاه در فرهنگستان علوم پزشکی کشور خبر داد و افزود: در گروه به دنبال تبيين صحيح سلامت معنوی در جامعه و ورود آن به آموزش پزشکی هستيم تا پزشکان خدمات خود را همراه با معنويت ارائه دهند.

وی توجه به سلامت نسل آينده از ديگر اهداف راهبردي اين گروه تخصصی است تا با مراقبت در سلامت جسم و روان مادر در بدو بارداری تا تولد و دوران پيش دبستانی و دبستان نسل آينده ما در کنار ضريب هوشی بالا با باورهای دينی و اعتقادی وارد جامعه شود.

اين همايش عصر امروز و صبح فردا هم با برگزاری نشست های تخصصی در زمينه هايی سلامت معنويی و روش شناسی ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ش

سخنان مرندی در همایش  ملی سلامت معنوی در قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار