حجت‌الاسلام‌ محمدی در قم مطرح کرد:

حضرت زهرا(س) یک سیاستمدار برجسته و آینده‌نگر بود

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت:حضرت زهرا(س) یک سیاستمدار برجسته و آینده‌نگر بود که نمونه آن را در وصیت ایشان مبنی بر تدفین شبانه می بینیم.

حضرت زهرا(س) یک سیاستمدار برجسته و آینده‌نگر بودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدی،رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در همایش سوگواره یاس نبوی، ویژه مبلغان اعزامی به سراسر کشور در ایام شهادت حضرت زهرا(س) که در سالن همایش های مدرسه امام کاظم(ع) قم برگزار شد،اظهار کرد: ترویج معارف و آموزه‌های اهل‌بیت(ع) امری بسیار ارزنده است.

وی افزود: شخصیت حضرت زهرا(س) را باید بر مبنای آن چیزی که از پیامبر گرامی اسلام و ائمه معصومین(ع) رسیده تبلیغ و معرفی کرد، چراکه این بانوی بزرگوار در تمامی دوران و زمان‌ها برای تمام افراد الگو و اسوه بوده و حجتی بر حجج الهی است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: حضرت زهرا(س) دختر نمونه اسلام است و پیامبر گرامی اسلام اردات و علاقه‌ بسیار فراوانی بر این بانوی بزرگ داشته و بارها ایشان فرمودند که "پدرت فدای تو باد" یا اینکه لقب ام‌ابیها نیز به دلیل پناهگاه بودن حضرت زهرا(س) برای پیامبر گرامی اسلام بود.

محمدی عنوان کرد: حضرت زهرا(س) فردی بود که هر وقت امیرالمؤمنین(ع) وی را می‌دید تمام غم‌ها و غصه‌هایش از میان برداشته می‌شد، همچنین حضرت زهرا(س) یک مادر نمونه بود که فرزندان بزرگی مانند حسنین(ع) و حضرت زینب(س) را پرورش داده است.

وی جلوه‌های خاص عبادی حضرت زهرا(س) را مورد توجه قرار داد و تأکید کرد: در کنار تمام ویژگی‌هایی که برای این بانوی بزرگ می‌توان برشمرد، جلوه بندگی و عبودیت حضرت زهرا(س) برجسته و نمونه است که به خاطر همین ویژگی نیز خداوند متعال لقب محدثه را بر وی عطا کرد، حضرت زهرا(س) در سه اصل مدیریت درست منزل، ورود در مسائل اجتماعی و عبودیت و بندگی الگو و اسوه‌ای بی‌نظیر است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بیان کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) مدافع و حامی نمونه ولایت و امامت است، ایشان بدون هیچ‌گونه ملاحظه‌ای در شرایط سختی که برای امیرالمؤمنین به وجود آمد به دفاع از این بزرگ‌مرد اسلام پرداخت و درراه دفاع حق نهایت فداکاری‌ها را انجام داد.

محمدی گفت: حضرت زهرا(س) یک سیاستمدار برجسته و آینده‌نگر بود که اوج سیاست‌مداری این بانوی بزرگ در نحوه دفن و کفن شبانه وی و سؤالی تاریخی که از این مسئله در طول تاریخ به وجود آمده مشخص و نمایان است.

انتهای پیام/ش

سخنان رئیس اوقاف در همایش یاس نبوی در قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.