کودک آزاری ۱۶ درصد از تماس‌های اورژانس اجتماعی قزوین

مدیر کل بهزیستی استان قزوین گفت: حدود ۱۶ درصد از تماس‌های اورژانس اجتماعی در ۱۰ ماه نخست امسال مربوط به کودک آزاری بوده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ وارثی مدیر کل بهزیستی استان با بیان این که در این مدت هزار و ۷۸۴ تماس با اورژانس اجتماعی گرفته شده است، افزود: بیشترین این تماس‌ها با ۲۸۸ مورد در مورد کودک آزاری است.

وی اضافه کرد: بعد از کودک آزاری، اختلافات خانوادگی با ۱۰ درصد و موضوعات همسرآزاری و کوکان کار و خیابان با ۴ درصد بیشترین تماس‌ها را به خود اختصاص داده اند.

به گفته مدیر کل بهزیستی استان، خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی در سه شهرستان قزوین، تاکستان و بوئین زهرا برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و مداخله تخصصی موثر به منظور جلوگیری از تشدید بحران و آسیب‌های اجتماعی راه اندازی شده است.

وارثی اضافه کرد: گروه‌های هدف اورژانس اجتماعی شامل کودکان و همسران آزاردیده، افرادی که قصد خودکشی دارند، کودکان کار و خیابان، دختران و پسران فراری از منزل هستند.

مدیر کل بهزیستی استان گفت: کارشناسان در ۱۰ ماه امسال ۲۸۷ مورد کودک آزاری، ۶۸ مورد همسر آزاری، ۴۱ مورد اقدام به خودکشی، ۶۲ مورد کودک خیابانی و ۲۶۳ مورد در سایرموارد، خدمات ارائه کرده اند.

وارثی با اشاره به فعالیت مرکز مداخله در بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی گفت:: شناسائی آسیب‌های اجتماعی نوپدید و بازپدید؛ ایجاد زمینه مشارکت مردم و سازمان‌های غیردولتی و همچنین مداخله موثر برای کاهش جرایم، جلوگیری از تشدید بحران و آسیب‌های اجتماعی و کاهش صدمات بر اقشار در معرض آسیب از اهداف این مرکز است.

به گفته وی، در ۱۰ ماه امسال این مرکز هزار و ۳۷۷ مورد خدمات ارائه داده است.

مدیر کل بهزیستی استان گفت: همچنین برای توانمندسازی ساکنان سکونتگاه‌های غیر رسمی و مناطق حاشیه نشین و آسیب خیز و کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق آسیب خیز ۴ پایگاه خدمات اجتماعی در اقبالیه، قزوین، الوند و تاکستان فعال است.

انتهای پیام/

بیشترین تماس های اورژانس اجتماعی درمورد کودک آزاری است

برچسب ها: بهزیستی ، اورژانس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار