مسودی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد

لاشه پیدا شده در دریاچه چیتگر مبتلا به آنفلوآنزای فوق حاد نبود/ مشاهده یک مورد آنفلوآنزای سویه در چیتگر

رئیس گروه بیماری‌های حیات‌ وحش سازمان محیط زیست گفت: علت مرگ پرنده وحشی در دریاچه خلیج فارس آنفلوآنزای سویه قبلی بوده است.

هیچ مورد مشکوکی از آنفولانزای فوق حاد در دریاچه چیتگر مشاهده نشده استسیامک مسعودی رئیس گروه بیماری‌های حیات‌وحش سازمان محیط زیست در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در دریاچه خلیج فارس اظهار کرد: بر اساس برنامه پایش مشترک بین سازمان دامپزشکی و سازمان حفاظت محیط زیست در دریاچه خلیج فارس نمونه‌هایی از لاشه پرندگان وحشی در این منطقه مشاهده شد که با بررسی‌های صورت گرفته از طرف دامپزشکی نمونه آزمایش لاشه یکی از این پرندگان در رابطه با ابتلا به آنفلوآنزای فوق حاد مثبت اعلام شد.

وی افزود: بر اساس آزمایش‌های انجام شده توسط دامپزشکی بر روی لاشه پرنده وحشی، مشخص شد که این پرنده به آنفلوآنزای فوق حاد مبتلا نبوده، بلکه علت مرگ این پرنده بیماری آنفلوآنزای سویه قبلی بوده است.

مسعودی گفت: شهروندان با مشاهده لاشه پرندگان وحشی به آن‌ها دست نزنند و همچنین این پرندگان وحشی را در کنار پرندگان اهلی خود قرار ندهند و موضوع را به دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله دامپزشکی و محیط زیست اطلاع دهند.

وی افزود: جای هیچ نگرانی مبنی بر وجود پرندگان وحشی مبتلا به آنفلوآنزای فوق حاد در منطقه دریاچه چیتگر نیست و ماموران دامپزشکی و سازمان حفاظت محیط زیست در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوکی در این زمینه، اقدام به جمع آوری و بررسی می‌کنند.

انتهای پیام/

آنفلوآنزای سویه علت مرگ پرنده وحشی در دریاچه چیتگر

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار