سامانه بارشی جدید از فردا لرستان را در بر می گیرد

فردا با ورود سامانه جدید به آسمان استان بارش ها آغاز می شوند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  سید محمدناصر هاشمی از ورود سامانه بارشی جدید به استان لرستان خبر داد و اظهار داشت: از اواخر امشب لغایت اواسط روز دوشنبه هفته آینده شاهد فعالیت امواج سامانه بارشی با آغاز از جنوب غرب و غرب کشور بر روی جو استان خواهیم بود.

وی افزود: از اواخر امشب لغایت فردا بعدازظهر شاهد بارش باران، گاهی رعدوبرق، در مناطق مستعد احتمال ریزش تگرگ و افزایش سرعت وزش باد در استان خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی استان لرستان عنوان کرد: از فردا بعدازظهر تا بعدازظهر روز شنبه بارش‌ها در سطح استان تضعیف خواهند شد اما در برخی مناطق به‌ویژه نیمه شمالی وقوع رگبارهای پراکنده دور از انتظار نیست.

وی افزود: با ورود موج اصلی سامانه بارشی از بعدازظهر روز شنبه لغایت دوشنبه بارش‌ها در همه نقاط استان افزایش‌یافته و در مناطق مستعد احتمال ریزش تگرگ، وزش باد شدید، بروز پدیده گردوخاک به همراه کاهش دید افقی و افزایش آلاینده‌های جوی پیش‌بینی می‌شود.

هاشمی گفت: طی روز یکشنبه آب‌گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها و در مناطق سردسیر استان نیز ازجمله شهرستان‌های سلسله، دلفان، بروجرد، الیگودرز وازنا بارش برف را خواهیم داشت و از صبح روز دوشنبه لغایت بعدازظهر این روز بارش‌ها به‌صورت رگباری خواهند بود.

وی در ادامه گفت: متوسط بارش تجمعی این سامانه در استان بیش از20 میلی‌متر خواهد بود که در برخی نقاط بیشینه مقدار آن به بیش از 40 میلی‌متر پیش‌بینی می‌شود همچنین بیشینه سرعت وزش باد 60 تا 80 کیلومتر بر ساعت خواهد شد.

با تأکید بر ناپایداری‌های پیش بینی شده در اطلاعیه مذکور، از اواخر امشب لغایت بعدازظهر روز دوشنبه هفته آینده، به تناوب و با شدت و ضعف فعالیت سامانه بارشی را بر روی منطقه خواهیم داشت.

جمعه ۲۷/۱۱/۹۶: از سحرگاه تا غروب بارش باران، گاهی رعد و برق و افزایش سرعت باد و از شب تضعیف بارش ها.

شنبه ۲۸/۱۱/۹۶: از صبح تا عصر تضعیف بارش و از اوایل شب تقویت ناپایداری‌ها در سطح استان، وزش باد قابل ملاحظه به همراه غبارآلود بودن هوا.

یکشنبه ۲۹/۱۱/۹۶: از ساعات اولیه روز تا اوایل شب بارش‌های قابل ملاحظه، وزش باد شدید، پدیده گرد و خاک و افزایش آلاینده‌های جوی و از شب بتدریج کاهش ناپایداری‌ها در سطح استان.

دوشنبه ۳۰/۱۱/۹۶: از صبح تا بعدازظهر این روز بتدریج از سمت نواحی غربی استان از میزان بارش‌ها کاسته خواهد شد.

لازم به ذکر است که طی روز یکشنبه آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها و در مناطق سردسیر، کوهستانی (نورآباد، الشتر، بروجرد، الیگودرز، ازنا و ...) بارش برف محتمل خواهد بود.

متوسط بارش تجمعی این سامانه در استان ۲۰ تا ۳۰ میلیمتر که در برخی نقاط بیشینه مقدار آن به بیش از ۴۰ میلیمتر پیش بینی می‌شود.

بیشینه سرعت وزش باد ۶۰ تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت واقع خواهد شد.

انتهای پیام/د

سامانه بارشی لرستان را فرا می‌گیرد

 

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار