اکنون یک میلیون شکایت از سوی افغان ها به دادگاه جهانی جنایی رسیده است که ادعا می کنند قربانیان جنایت های جنگی در این کشور هستند.

ثبت یک میلیون شکایت به دادگاه جهانی جنایی درباره نقض حقوق بشر در افغانستانبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، پس از آنکه دادگاه جهانی جنایی سه ماه پیش روند دریافت ادعاها دربارۀ جرایم احتمالی جنگی در افغانستان را آغاز کرد، اکنون یک میلیون شکایت از سوی افغان ها به این نهاد رسیده اند که ادعا می کنند قربانیان جنایت های جنگی در این کشور هستند.

این ادعاها نه تنها در بر گیرنده جرایم جنگی انجام شده از سوی طالبان و داعش است بلکه ادعادهایی در بارۀ نقض حقوق بشر و انجام جرایم جنگی از سوی نیروهای امنیتی افغانستان و نیروهای خارجی نیز به دادگاه جهانی جنایی در هلند رسیده است.

این ادعاها از بیستم ماه نوامبر سال ۲۰۱۷ میلادی تا سی‎ویکم ماه جنوری سال جاری میلادی از سوی سازمان‌های جهانی مدافع حقوق بشر در اروپا و افغانستان گردآوری و به دادگاه جهانی جنایی سپرده شده‌اند.

این در حالی است که در گزارش سالانۀ سازمان ملل متحد که روز پنجشنبه نشر شد آمده است که در سال ۲۰۱۷ میلادی، بیش از 10 هزار غیر نظامی در افغانستان، کشته و زخمی شده اند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.