مشخص شدن سن و مکان شهادت شهدای گمنام تازه تفحص شده

سن و مکان شهادت هشت شهید تازه تفحص شده که این هفته در استان قزوین تشییع می‌شوند مشخص و اعلام شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ سرهنگ مهدی طاهرخانی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین گفت استان در ایام فاطمیه میزبان هشت شهید گمنام ۱۷ تا سی ساله دوران دفاع مقدس است.

سرهنگ طاهرخانی افزود :  پیکر‌های مطهر این ۸ شهید گمنام دفاع مقدس، سی ام بهمن و اول اسفند ماه با حضور پرشور مردم انقلابی در استان قزوین تشییع می‌شوند.

 مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اضافه کرد : پیکر مطهر این لاله‌های فاطمی در شهر‌های معلم کلایه و ضیاءآباد تاکستان، پایگاه هوانیروز و آمادگاه ارتش در شهر آبیک و دانشگاه آزاد اسلامی بویین زهرا به خاک سپرده خواهند شد.

وی با اشاره به مشخص شدن سن و محل شهادت این لاله‌های گمنام گفت: شهدایی که قرار است در کوی سازمانی آمادگاه ارتش و پایگاه هوانیروز شهید امینی شهرستان آبیک تشییع شوند، تیر ۶۷ در عملیات تک دشمن و در ۱۸ سالگی در زبیدات و همچنین بهمن ۶۴ در عملیات ایذایی والفجر ۸ و در ۳۰ سالگی در جزیره ام الرصاص به شهادت رسیدند.

وی اضافه کرد:شهدای دانشگاه آزاد بوئین زهرا نیز اسفند ۶۴ در عملیات بدر در ۲۴ سالگی در شرق دجله و همچنین در تیر ۶۷ در عملیات تک دشمن در ۲۰ سالگی در زبیدات به درجه رفیع شهادت نایل آمدند.

به گفته مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، شهدای ضیاءآباد تاکستان در دی ماه ۶۵ در عملیات کربلای ۴، در ۱۸ سالگی در جزیره ام الرصاص و همچنین در تیر ۶۷ درعملیات تک دشمن در ۲۹ سالگی در زبیدات به ندای حق لبیک گفتند.

طاهرخانی اضافه کرد : شهدایی که در معلم کلایه در اسفند ۶۴ در عملیات ایذایی والفجر ۸ در ۱۷ سالگی در جزیره ام الرصاص و همچنین تیر ۶۷ عملیات تک دشمن در ۲۶ سالگی در زبیدات آسمانی شدند.

به گفته سرهنگ طاهرخانی، تاکنون ۶۴ شهید گمنام در استان و در ۲۸ نقطه با حضور مردم تشییع و به خاک سپرده شده اند.

وی از مردم شهید پرور مناطق مختلف استان خواست همچون گذشته با شرکت باشکوه در مراسم تشییع این لاله‌های گمنام فاطمی بار دیگر با شهدای والامقام تجدید بیعت کنند.

همچنان ۱۹۸ شهید دوران دفاع مقدس از استان قزوین، گمنام هستند.

انتهای پیام/

سن لاله های گمنام استان مشخص شد

برچسب ها: دفاع مقدس ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.