به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فاطمه مهاجرانی، سرپرست مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان، در مراسم تندیس خیرین برتر مدرسه ساز در مراسم بیستمین همایش جامعه یاوری فرهنگی و تجلیل از طرح امید آینده عنوان کرد: ساختن فضاهای آموزشی اهمیت ویژهای دارد که این مسأله در مدارس خیرساز مضاعف میشود چرا که در این مدارس علاوه بر اهمیت موضوع آموزش و پرورش کودکان، بحث مکان یابی آن هم مطرح است، چون بیشتر این مدارس در مناطق کم برخوردار ساخته شده اند که دسترسی به امکانات آموزشی در آن مناطق پایینتر است.مهاجرانی درباره اهمیت الگوسازی برای تکرار طرحهایی همچون «امید آینده» گفت: مسئولیتپذیری اجتماعی بنگاهها امروزه جزو مباحث مهمی است که این نهادها میتوانند از طریق آن هم مسئولیتپذیری خود را نمایش داده و در برندینگ هم از آن استفاده کنند علاوه بر آن خدمتی اجتماعی به کشور و مردم خود کرده باشند که در این زمینه مسلما مدرسهسازی به دلایل متعدد مانند کمبود مدرسه، لزوم بالا بردن کیفیت امکانات آموزشی و ... یکی از بهترین انتخابهاست و ما تلاش میکنیم که این نگاه و رویکرد توسعه پیدا کند.
در ادامه این مراسم، رضا درمان، مدیرعامل مؤسسه خیریه یاوری فرهنگی گفت: این تندیس به طرحی تعلق گرفته که طی آن هشت مدرسه در مناطق کمتر برخوردار کشور ساخته و همچنین یک میلیون و ۸۰۰ هزار بسته لوازمالتحریر در سراسر کشور توزیع شده است.
درمان ادامه داد: ما در کشور ۱۳ میلیون دانشآموز داریم که از این تعداد هفت میلیون کودک در دبستانهای کشور تحصیل میکنند، بهاینترتیب در طرح امید آینده از هر چهار دانشآموز دبستانی سراسر کشور یک دانشآموز بسته کامل لوازمالتحریر دریافت کرده است.
به گفته مدیرعامل مؤسسه یاوری این بستههای لوازمالتحریر که صد درصد ایرانی هستند، با مشارکت وزارت آموزش و پرورش و خیریه یاوری و با تأمین هزینه از سوی یک بانک در بین دانش آموزان نیازمند سراسر کشور توزیعشدهاند.
انتهای پیام/