نوروز به کجا برویم؛

ماجرای حضرت ابراهیم (ع) و نمرود کجا رخ داد؟

روایت است که ماجرای حضرت ابراهیم (ع) و نمرود در شهر کهنی رخ داده است که امروز آثار به جای مانده از آن در یکی از محله‌های شهر باغملک دیده می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ استان خوزستان که در کرانه خلیج فارس قرار گرفته است، دربرگیرنده 27شهرستان با نام‌های اهواز، آبادان، آغاجاری، امیدیه، اندیکا، اندیمشک، ایذه، باغ‌ملک، باوی، بندر ماهشهر، بهبهان، حمیدیه، خرمشهر، دزفول، دشت آزادگان، رامشیر، رامهرمز، شادگان، شوش، شوشتر، کارون، گتوند، لالی، مسجد سلیمان، هفتکل، هندیجان و هویزه است. شهرستان باغ‌ ملک در شرق استان خوزستان قرار گرفته و دربرگیرنده 3 بخش با نام‌های بخش مرکزی شهرستان باغ‌ملک، بخش میداود و بخش صیدون است. این شهرستان شامل 8 دهستان با نام‌های میداود، صیدون جنوبی، صیدون شمالی، رودزرد، سرله، قلعه‌تل، منگشت و هپرو است. شهرهای شهرستان باغ‌ ملک با نام‌های صیدون، باغ‌ملک، قلعه تل و میداود شناخته می‌شوند.

ماجرای حضرت ابراهیم (ع) و نمرود کجا رخ داد؟(ویژه نوروز)

شهر باغ‌ملک در مرکز شهرستان باغ‌ملک قرار گرفته است.این شهر بنابرآنچه در اسناد تاریخی آمده است در دوران عیلام ساخته شده است.نخستین شاهنشاهی عیلامی در ۲۷۰۰ سال پیش از میلاد در شوش تشکیل شد.

روایت است که ماجرای حضرت ابراهیم (ع) و نمرود در شهر کهنی رخ داده است که امروز آثار به جای مانده از آن در یکی از محله‌های شهر باغملک دیده می‌شود. این محله هم اکنون با نام منجنیق شناخته می‌شود.

ماجرای حضرت ابراهیم (ع) و نمرود کجا رخ داد؟

پل شکسته‌ای در نزدیکی محله منجنیق وجود دارد که متعلق به دوره ساسانی است. سنگ آسیایی نیز در شهر باغ ملک وجود دارد که آثار خطوط کوفی روی آن حک شده است بنابراین شهر باغ ملک پیشینه‌ی تاریخی قابل توجهی دارد. باغ‌ملک در گذشته با نام اوربه شناخته می‌شد.

ماجرای حضرت ابراهیم (ع) و نمرود کجا رخ داد؟

از جاذبه‌های گردشگری شهر باغ‌ملک می‌توان به روستای دره بنیاب، منطقه‌ی کوهستانی رود نو و تنگه آمو اشاره کرد. نقش برجسته رود نو در کوه‌های گردکی و در فاصله ۴۵ کیلومتری از مرکز شهر باغ‌ملک قرار گرفته است. این نقش برجسته ارتفاعی بالغ بر ۶۳ سانتی متر، عرضی ۵۰ سانتی متری و طولی ۶۵ سانتی متری دارد. در سال‌های اخیر قاچاقچیان زیادی به منطقه رودنو رفتند و با هدف یافتن اشیای قدیمی باعث تخریب قسمت پایینی نقش برجسته رود نو شده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
باقر
۱۶:۱۸ ۱۰ فروردين ۱۳۹۷
باز هم ازین داستانها بگذارید جالب بود
آخرین اخبار