درخشش در جام جهانی فوتبال با استفاده از فنون مشترک کی روش- اوجاقی!

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران دست به انتخاب عجیبی زد و حسین اوجاقی را به کادرش اضافه کرد.

درخشش در جام جهانی فوتبال با استفاده از فنون مشترک کی روش- اوجاقی!به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان کارلوس کی روش در ادامه رفتارهای عجیب و غریبش در تیم ملی فوتبال ایران، حسین اوجاقی، سرمربی تیم ملی ووشو را به عنوان یکی از اعضای کادرفنی یوزپلنگ های آسیا انتخاب کرد تا شاید با استفاده از قدرت و توان یکی از اسطوره های ورزش رزمی ایران، آمادگی شاگردانش را از لحاظ فیزیکی به اوج برساند.

کی روش در یک سال اخیر به صورت ناگهانی و بدون اطلاع قبلی تغییرات عجیب و غریبی در کادرفنی و پزشکی تیم ملی ایران ایجاد کرده است بدون اینکه بخواهد درمورد این رفت و آمدها توضیحی بدهد.

او پس از اردوی سال گذشته تیم ملی افشین پیروانی، جواد نکونام، مارکار آقاجانیان، مهرداد خانبان و محسن معتمد کیا را از تیم ملی کنار گذاشت و هنوز هم نه تنها کی روش بلکه مدیران فدراسیون فوتبال توضیح قانع کننده ای درباره اخراج آنها نداده اند. البته سرمربی پرتغالی در همان زمان به دلیل دست دادن دن گاسپار، رفیق قدیمی اش و مربی دروازه بان های تیم ملی با بازیکنان سوریه در پایان دیدار با این تیم در حرکتی محیرالعقلول دستور به اخراج گاسپار از تیم ملی داد که البته این امر دوام نداشت و او پس از ۲ بازی تیم ملی در نوروز ۹۶ به جمع اعضای کادرفنی بازگشت.

از طرفی حضور یک دوجین غریبه پرتغالی در تیم ملی ایران مانند سباستیائو، فیلیپ سانتوس، میکائیل موریرا، الکساندر لوپز، میگل لوپز که به صورت دقیق مشخص نیست رزومه ای در فوتبال دارند، تیم ملی ایران را به بندر پرتغالی ها تبدیل کرده است.

تمام این افراد و البته دیه گو جیاچینو آرژانتینی و میکو کویالا فنلاندی، ۲ مربی بدنسازی که از سال های ابتدایی حضور کی روش در ایران عضوی از تیم ملی فوتبال کشورمان هستند به صورت روزمزد کار می کنند و قرارداد سالانه با فدراسیون ندارند.

کی روش پیش از سفر تیم ملی ایران به کره جنوبی برای برگزاری نهمین دیدار مقدماتی جام جهانی، به دلیل جر و بحث با دن گاسپار ترجیح داد این مربی آمریکایی را برای همیشه از کادر فنی تیم ملی اخراج کند و پس از مدتی با اصرار فراوان مهدی تاج و محمدرضا ساکت سرانجام تصمیم گرفت مارکار آقاجانیان و محسن معتمد کیا را به عنوان مربی و مدیر رسانه به تیم ملی بازگرداند. همچنین از آنجاییکه میگل که شنیده می شود از اقوام نزدیک سرمربی تیم ملی است هم تبحر خاصی در بحث آنالیز ندارد، او ترجیح داد محمد صالح مصطفوی، آنالیزور سابق استقلال تهران را به جمع اعضای کادرفنی تیم ملی اضافه کند تا دست کم در کنار پرهام خانلری و علیرضا شهاب که به عنوان پزشک در تیم ملی فعالیت می کنند ۲ تا ۳ ایرانی هم در کادر فنی و رسانه ای تیم ملی حاضر شوند.

البته با توجه به اتفاقی که برای مصطفوی در لهستان به وجود آمد، او هم مدتی است از تیم ملی دور مانده و تکلیف بازگشتش به این تیم تاکنون نامشخص است.

سباستیائو فردی است که از او به عنوان فرزند خوانده کی روش یاد می شود و پیش از حضور در تیم ملی ایران هیچ رزومه ای در فوتبال نداشته است. او بیشتر در رشته هایی مانند شنا و شمشیربازی فعالیت کرده است و به همین دلیل در روزهای اخیر انتقادات فراوانی از سرمربی پرتغالی شده است.

همچنین فیلیپ سانتوس هم با وجود بازگشت معتمد کیا همچنان به عنوان مشاور رسانه ای کی روش در تیم ملی فعالیت می کند و مسئولان فدراسیون هم خودشان را زحمت نمی دهند که درباره حضور یک فرد پرتغالی در چنین جایگاهی به اصحاب رسانه توضیح دهند و اعلام کنند خبرنگاران ایرانی چگونه می توانند با چنین فردی ارتباط برقرار کنند.

میکائیل، جوان ۲۳، ۲۴ ساله ای است که در جایگاه فیزیوتراپ تیم ملی فعالیت دارد و اینکه چگونه فردی در این سن می تواند مدرک فیزیوتراپی داشته باشد جای بحث دارد که بازهم کی روش تشخیص داده درباره چنین موضوعی توضیح ندهد و البته تاج و دوستانش هم از کنار آن بی تفاوت عبور می کنند.

از اینکه میگل هم تخصص خاصی در آنالیز ندارد و برای کسب اطلاع نسبت به این امر حساس، با یکی از آنالیزورهای سابق تیم ملی در تماس است هم می گذریم اما به نظر می رسد کی روش به اندیشه های فنی اش برای تقابل با مراکش، اسپانیا و پرتغال اطمینان چندانی ندارد و می خواهد با فنون رزمی تیمش را آماده تقابل با فوق ستاره های این ۳ تیم کند.

اینکه حسین اوجاقی در حضور میکو، دیه گو، سباستیائو می تواند چه باری از آماده سازی بازیکنان تیم ملی بردارد هم جزء مسائلی است که طبیعتا هیچگاه نمی توانیم از کی روش انتظار داشته باشیم در مورد آن افشاگری کند اما شاید مرد پرتغالی تصور می کند جام جهانی فوتبال با تاتامی رقابت های جهانی ووشو یا ورلد گیمز شباهت دارد که تصمیم گرفته از تفکرات یکی از مفاخر ووشو جهان بهره مند شود.

هرچند درگیری های لفظی روزهای اخیر کی روش با علی کریمی سبب شده است در فضای مجازی مباحثی مبنی براینکه سرمربی تیم ملی اوجاقی را به عنوان بادیگارد استخدام کرده است مطرح شود اما ذکر این نکته هم خالی از لطف نیست که کی روش پیش از جام جهانی ۲۰۱۴ هم مهدی صفایی یکی از معروف ترین بادیگاردهای کشورمان را برای افزایش آمادگی جسمانی بازیکنان تیم ملی به اردو اضافه کرد. بنابراین می توان انتخاب سرمربی تیم ملی ووشو(ساندا) را به عنوان عضو کادرفنی تیم ملی فوتبال تا حدی منطقی تفسیر کرد.

انتهای پیام/

اقدامات عجیب و غریب کی روش تمام شدنی نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار