کاهش۵۰ درصدی قاچاق چوب در آران و بیدگل

مدیرمنابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل از کاهش ۵۰ درصدی قاچاق چوب در این شهرستان خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رضا شفیعی افزایش جریمه قطع هر اصله درخت از دو میلیون ریال به ۳۰ میلیون ریال، افزایش گشت های منابع طبیعی و متلاشی شدن چند گروه سابقه دار قاچاق را از جمله دلایل کاهش قاچاق چوب در آران و بیدگل برشمرد.

به گفته وی در سال ۹۵ نزدیک به ۱۶۳ فقره پرونده قضایی در حوزه منابع طبیعی شهرستان تشکیل شد که از این بین ۱۳۳ فقره پرونده کیفری و حدود ۳۰ فقره پرونده حقوقی بودکه  با تلاش نیروهای حفاظت این میزان به نصف کاهش یافته است.

مدیرمنابع طبیعی آران و بیدگل معتقد است بنا بر استاندارد جهانی باید به ازای هر ۱۰ هزار هکتار منابع طبیعی یک قرقبان وجود داشته باشد، در حالی که تعداد نیروهای حفاظت از منابع طبیعی آران و بیدگل بسیار کمتر از این تعداد است و این شهرستان بر اساس استانداردها  دست کم به ۶۰ نیروی قرقبان برای حفاظت از عرصه ها نیاز دارد .

شفیعی خاطر نشان کرد: آران و بیدگل با۱۲۰ هزار هکتار جنگل دست کاشت تاغ و قره داغ شش درصد از جنگل های دست کاشت کشور را در اختیار دارد و از این نظر رتبه نخست استان اصفهان است و حفظ و مراقبت از زحمات ۵۰ ساله مردم و نیروهای منابع طبیعی در کاشت این جنگل ها وظیفه اصلی اداره منابع طبیعی شهرستان است.

 

انتهای پیام/م

متلاشی شدن گروه قاچاق چوب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار