مسابقه شترسواری بانوان بلوچ در تالاب خشک جازموریان

یک دوره مسابقه شترسواری با حضور ۱۲ بانوی بلوچ در حاشیه تالاب خشک جازموریان و در محدوده شهرستان دلگان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، حامد فکور رئیس اداره ورزش و جوانان دلگان  اظهار داشت: مسابقه شترسواری بانوان با حضور ۱۲ زن بلوچ در رده سنی آزاد برگزار شد که به سه نفر برتر جوایزی اهدا شد.

فکور افزود: در گذشته شترسواری در بین زنان و مردان دلگان مرسوم بوده و اکثر آن‌ها برای انجام کار‌های روزمره خود از شتر استفاده می‌کردند، ولی متأسفانه اکنون این سنت قدیمی منسوخ شده است.

وی با بیان اینکه تلاش کردیم با برگزاری این مسابقه شترسواری را مجدد در بین زنان و مردان احیا کنیم، ادامه داد: علاوه بر این تلاش شد با برگزاری این مسابقه قابلیت‌های دلگان در ورزش بانوان و ظرفیت‌های پرورش شتر نیز معرفی شود.

فکور با بیان اینکه دلگان با حداقل ۱۴ هزار نفر شتر، قطب پرورش شتر استان است، گفت: شتر ارزش غذایی زیادی در گوشت، شیر و ... دارد که با برگزاری این مسابقه سعی شد، این ظرفیت نیز ارائه شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان دلگان افزود: از طرفی سعی شد تا تالاب جازموریان که خشک و بی آب و علف شده است، نیز با این مسابقه به تصویر کشیده شود.

وی ادامه داد: روند اجرای این مسابقه از تابستان گذشته شروع شده و امروز با مسابقه شتر سواری و اسفند ماه امسال به نخستین جشنواره شتر سواری ایران ختم شود.

فکور با بیان اینکه دعوت از شترسواران بانو چند ماه به طول انجامیده است، افزود: بانوان زیادی در سطح شهرستان دلگان با شترسواری آشنا هستند، ولی برای یافتن آن‌ها به روستا‌های مختلف مراجعه شده است.

انتهای پیام/ع

مسابقه شترسواری دردلگان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار