برگزاری کارگاه ساماندهی امور اتباع خارجی شهرستان یزد

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار یزد گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط باید با همت بیشتر نسبت به ساماندهی وضعیت اشتغال و سکونت اتباع خارجی در این شهرستان به عنوان یک مطالبه عمومی و مردمی اقدام کنند.

به گزارش خبرنگارگروه استان هایباشگاه خبرنگاران جواناز یزد؛ ششمین جلسه کارگروه ساماندهی اشتغال و سکونت اتباع خارجی شهرستان یزد با حضور معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری، معاون دادستان عمومی و انقلاب یزد، معاون مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری و سایر دستگاه‌های عضو این کارگروه تشکیل شد.

محمد علی جعفری معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار یزد گفت: کارگاه ساماندهی امور اتباع خارجی از نیمه دوم سال جاری با هدف ساماندهی این قشر در دو حوزه اشتغال و سکونت در سطح شهرستان تشکیل‌شده است و خوشبختانه تاکنون بخش قابل‌توجهی از مصوبات این کاگروه اجرایی شده و بخشی دیگر نیز با توجه به اینکه در قالب یک فرآیند است در حال اجرا می‌باشد.

جعفری با اعلام اینکه در قانون تنها ۵۴ عنوان شغل است که مهاجرین خارجی می‌توانند در آن فعالیت نمایند افزود: با هماهنگی دستگاه‌های ذی‌ربط و همچنین تشکیل گشت مشترک از واحد‌های صنفی بازدید و در این زمینه اتباع خارجی شناسایی‌شده به مراجع ذیصلاح معرفی و با متخلفان برخورد قانونی صورت گرفته است.

 وی خواستار اهتمام بیشتر ادارات و نهاد‌های مسئول در زمینه برخورد قانونی با اشتغال غیرمجاز اتباع خارجی را خواستار شد و تصریح کرد: انتظار داریم تا اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مرکز بهداشت، اتاق اصناف نیز به‌صورت ویژه گشت‌هایی را بدین منظور اختصاص دهند تا سرعت بازدید از واحد‌های صنفی و ساماندهی نیرو‌های بکار گرفته شده افزایش یابد.

جعفری در پایان در خصوص سکونت اتباع خارجی در سطح شهرستان نیز گفت: طرح ایجاد مهمانشهر در مرکز استان، با توجه به امکانات و محدودیت‌ها در شورای تأمین شهرستان بررسی و نتیجه آن به شورای تأمین استان اعلام‌شده است.

انتهای پیام/ غ

اشتغال و سکونت اتباع خارجی در یزد ساماندهی شود



برچسب ها: اشتغال ، اتباع خارجی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار