در سال جاری؛

مطالعه ۲۰۸ هزار جلد کتاب توسط کودکان آذربایجان غربی

امسال کودکان آذربایجان غربی ۲۰۸ هزار جلد کتاب از کتابخانه‌های کانون پرورش فکری برای مطالعه به امانت برده اند.

مطالعه ۲۰۸ هزار جلد کتاب توسط کودکان آذربایجان غربیجواد زاهدی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛   گفت: در حال حاضر ۳۰۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های کانون موجود است که از این تعداد امسال کودکان، ۲۰۸ هزار جلد کتاب برای مطالعه به امانت برده اند. وی افزود: از کل کتاب‌های به امانت برده شده توسط کودکان، ۱۸۶ هزار جلد کتاب پس از مطالعه به کتابخانه برگردانده شده است.
زاهدی اضافه کرد:در نه ماه سال گذشته نیز ۱۷۹ هزار کتاب امانتی داشتیم که امسال با رشد چشمگیر به ۲۰۸ هزار جلد رسیده است.
مدیرکل کانون پرورش فکری آذربایجان غربی با بیان اینکه سال گذشته تعداد اعضای کانون بیش از ۱۷ هزار نفر بود اظهار کرد: امسال تعداد اعضای ثابت در مراکز به بیش از ۲۵ هزار نفر رسیده است که با رشد فزاینده عضو هم روبرو هستیم.
زاهدی با اظهار اینکه امسال ۴۱ هزار و ۵۵۵ برنامه در محور‌های ۵ گانه علمی، فرهنگی، هنری، ادبی و اسلامی در کل مراکز سطح استان اجرا شده است، افزود: از این برنامه‌ها در مجموع ۶۲۲ هزار و ۶۱۳ کودک و نوجوان دختر و پسر استفاده کردند که این رقم به وسعت جمعیت دانش آموزی استان می‌باشد و باید این ظرفیت تقویت شود.
وی با اظهار اینکه تمام برنامه‌ها و فعالیت‌های کانون کتاب محور می‌باشد افزود: آشنا کردن کودکان با کتاب و ظرفیت کتاب نیازمند زمان بوده و کانون پرورش فکری استان با ۲۳ مرکز ثابت و ۱۰ مرکز سیار، روستایی و پستی فعالیت‌های متنوع فرهنگی، هنری، ادبی، دینی و علمی را در قالب ۴۰ نوع برنامه با محوریت ترغیب کودکان و نوجوانان به مطالعه کتاب ارائه می‌کند.
مدیرکل کانون پرورش فکری آذربایجان غربی ادامه داد: در ساختار کانون به دنبال کودکانی هستیم که به اختیار و با علاقه کانون را انتخاب کردند و به همین خاطر کودکانی که در کانون حضور می‌یابند ماندگار می‌شوند و کانون نیز با اجرای برنامه‌های علمی و فرهنگی سعی در شکوفایی استعداد‌های آنان دارد.
زاهدی اضافه کرد: در راستای حفظ، پرورش استعداد‌های کودکان عضو کانون پس از سن ۱۸ سالگی نیز انجمن ادبی و انجمن هنری تربیت یافتگان کانون تشکیل شده است و اطمینان داریم که ادیبان بزرگ آینده کشور از دل همین انجمن‌ها بیرون خواهند آمد.
مدیرکل کانون پرورش فکری آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز تاسف به فرسوده بودن ناوگان اتوبوس سیار روستایی کانون اشاره کرد و گفت: هم اکنون چهار اتوبوس از رده خارج شده و این اداره کل در آستانه تحویل اتوبوس‌های نو است و همچنین اتوبوس سیار روستایی در اشنویه و تکاب راه‌اندازی شده، میاندوآب در حال راه‌اندازی است و در ماکو نیز باید مجوز گرفته شود. امید است با انجام این اقدامات کودکان روستایی این مناطق نیز از امکانات کتابخانه‌های سیار بهره‌مند شوند چرا که کودکان روستایی بیشتر از کودکان شهری برای مطالعه رغبت دارند.
انتهای پیام/ح


وجود ۳۰۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های کانون پرورش فکری آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.