مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان ؛

تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف اولویت‌های اصلی مبلغین باشد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف باید یکی از اولویت‌های اصلی مبلغین باشد، زیرا که این سنت حسنه می‌تواند در زمینه‌های بسیاری تاثیرگذار باشد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛حجت الاسلام مصطفی نوروزی مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان پیش از ظهر امروز در جلسه تخصصی تبلیغ وقف با مسئول اعزام  مبلغین استان کردستان گفت: مبلغین رکن اساسی ترویج فرایض و احکام دینی هستند و تاثیر آنها در تغییر افکار و رفتار  مردم چند برابر است.

وی افزود: متاسفانه دشمنان اسلام همواره به دنبال ترویج افکار تکفیری و ایجاد تفرقه و نفاق بین مسلمانان هستند و ما شاهد این موضوع هستیم که نوجوانان و جوانان ما را به سوی عقاید غیر دینی تحریک می‌کنند.

حجت‌الاسلام نوروزی خاطر نشان کرد : شرایط کردستان با سایر استان‌ها بسیار متفاوت است زیرا که در کردستان  محرومیت‌های فراوانی وجود دارد و مبلغ باید چندین برابر استانها دیگر در این مکان تلاش داشته باشد.

مدیرکل اوقاف کردستان اضافه کرد: تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف باید یکی از اولویت‌های اصلی مبلغین باشد، زیرا که این سنت حسنه می‌تواند در زمینه‌های بسیاری تاثیرگذار بوده و گوشه‌ای از محرومیت‌های این استان را جبران کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان بیان داشت: یکی دیگر از مسائل مهم در بحث اعزام مبلغ حضور طلاب در مناطق محروم، حاشیه و دور افتاده است که از سال‌جاری باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

لازم به ذکر است؛ در ایام فاطمیه سالجاری 27 مبلغ بومی و غیر بومی از طرف اداره کل اوقاف کردستان به مناطق محروم استان اعزام شدند.

انتهای پیام/ د م

وقف بستری برای جبران گوشه‌ای از عقبماندگی‌های کردستان است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.