مصرف میوه و سبزیجات سلاحی در برابر ابتلا به سرطان

یک متخصص رادیوتراپی مسائل تغذیه‌ای را یکی از عوامل بروز سرطان دانست.

جنیدی/ ویژه عید// مصرف میوه و سبزیجات سد بزرگی در برابر ابتلای افراد به سرطانمهدی عقیلی متخصص رادیوتراپی و دانشیار علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اظهار کرد: شیوع سرطان در میان افراد به عوامل مختلف ژنتیکی، محیطی و تغییر سبک زندگی بستگی دارد و با افزایش سن میزان ابتلای افراد به انواع سرطان زیاد می‌شود.

وی ادامه داد: هنگامی که فردی با عوامل و ریزفاکتورهای سرطان زا در طول روز مواجه است این مسئله سبب می‌شود در طولانی مدت تغییرات ژنتیکی در سلول‌ها اتفاق می‌افتد، شانس بدخیم شدن این سلول‌ها افزایش پیدا می‌کند.

عقیلی با اشاره به اینکه تومورهای پروستات، سینه، دهانه رحم و تخمدان بسیار شایع است، افزود: یکی دیگر از عوامل بروز بیماری سرطان مسائل تغذیه‌ای است به گونه ای که استفاده از فیبرها مانند سبزیجات، میوه از شیوع انواع سرطان‌ها جلوگیری می‌کند.

وی عنوان کرد: مردم ساکن در کشورهای شرق آسیا به دلیل استفاده کمتر از گوشت و فرآورده‌های حیوانی و مصرف زیاد سبزیجات کمتر دچار انواع سرطان‌ها می‌شوند.

عقیلی با اشاره به اینکه با کاهش مصرف فیبر ابتلای افراد به انواع سرطان‌ها افزایش می‌یابد، تاکید کرد: فیبر سبب می‌شود تا افراد کمتر دچار سرطان روده شوند و دانه های این ماده غذایی از چسبیدن بر روی دیواره روده جلوگیری می کند.

انتهای پیام/

مصرف کم سبزیجات سبب بروز سرطان در افراد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۲۳ فروردين ۱۳۹۷
خود سبزیجات و میوه ها عامل سرطان هستند
آخرین اخبار