دبير و هيئت داوران جشنواره مد و لباس فجر معرفی شدند

دبير و هيئت داوران هفتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر معرفی شدند.

دبير و هيئت داوران جشنواره مد و لباس فجر معرفی شدندبه گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ستاد خبری هفتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر؛ صدیقه پاك‌بین، مدرس دانشگاه، مدیر گروه طراحی پارچه و لباس دانشگاه الزهرا (س) و دبیر انجمن طراحی پارچه و لباس ایران به عنوان دبیر هفتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر منصوب شد.

همچنین هیئت داوران هفتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر معرفی شدند و داوری بیش از 6100 اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره را از روز دوشنبه 30 بهمن 96 آغاز كردند.

هیئت داوران متشكل از فؤاد معتمد، امیرحسین اسدی زاده، فاطمه بلغانی، فاطمه بهرامی، ماریا بشیریان، مهلا زمانی و سماك جلالی از فعالان عرصه طراحی، علمی دانشگاهی، تولید و صنعت مد و لباس كشور، آثار هفتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر را داوری می‌كنند.

شایان ذكر است؛ آثار این دوره از جشنواره در چهار مرحله قبول یا رد اثر در مرحله نخست، اعطاء امتیاز در مرحله دوم، راهیابی به مرحله نمایش در تالار جشنواره در مرحله سوم و انتخاب به عنوان اثر مرحله در مرحله نهایی داوری خواهند شد.

بر همین اساس، سید محمد مجتبی حسینی معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمید قبادی دبیرکارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و صدیقه پاک‌بین، دبیر هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر باحضور در محل داوری آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره، به بحث وتبادل نظر در حوزه مد و لباس كشور پرداختند.

حمید قبادی، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در این دیدار، ضمن معرفی بخش‌های مختلف دبیرخانه و هیأت داوران به موضوعاتی همچون نگاه کاربردی به آثار رسیده به ویژه در زمان داوری، امضادار شدن آثار برگزیده، مدسازی و سبک سازی در جشنواره مد و لباس فجر، ساماندهی مزون‌ها دردفتر نظارت کارگروه، احیای پارچه ایرانی و تحولات ایجاد شده برای ارتباط مؤثر بین بخش طراحی و صنعت اشاره کرد.

دبیر جشنواره و هیئت داوران جشنواره نیز به مواردی همچون لزوم نگاه مدرن و علمی به عرصه طراحی لباس، لزوم توجه به لباس اقوام، هدفمندسازی در مسیر حرکت طراحان و تولیدکنندگان و لزوم فرهنگسازی در بستر جشنواره با استفاده از الگوهای هنجارمند اشاره کردند.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دیدار گفت: پوشش از امور انسانی است و لباس حاصل عقل، دانایی و بصر است و آنچه حاصل انسان بودن ماست درست و غلط ندارد بلکه هنجار و ناهنجاری دارد که در این میان هنجارها برآمده از تاریخ، سنت‌ها، آموزه‌ها، اعتقادات، باورها، دین و آئین ماست و برآیند برآمده از این مؤلفه ها چیزی است که تجربه تاریخ را با خود دارد.

او افزود: باید صبوری کرد تا با اعتقاد به درایت و پختگی در سال‌های آینده شاهد برداشتن گام‌های بلندتر باشیم و در این میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان نهاد مجری و سازمان صدا و سیما به عنوان بخش ترویجی می توانند رفتارهای بینابخشی را تقویت کرده و پسند قاعده‌مند را در جامعه رقم زنند.

حسینی با اشاره به اینكه باید هنجارها را در عرصه مد و لباس به عنوان بستر توسعه مورد توجه قرار دهیم، اظهار کرد: تأکید کسانی که مجری قانون هستند این است که هنجارها را به عنوان یک بستر توسعه مورد توجه قرار دهند.

گفتنی است؛ هفتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر، به همت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور از ششم تا سیزدهم اسفندماه همزمان در تهران و چندین استان کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

 

بازدید معاون هنری ارشاد از روند داروی جشنواره مد و لباس فجر

 

برچسب ها: مد روز ، جشنواره فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.