معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار

کاهش ۹۰ درصدی بارندگی در سیستان و بلوچستان/ ضرورت مدیریت مصرف آب

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: کاهش افزون بر ۹۰ درصدی بارندگی امسال در این استان ضرورت مدیرت مصرف آب و فرهنگ سازی را دوچندان کرده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، باقر کرد معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان  در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران سیستان و بلوچستان اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون در تمام نقاط این استان کاهش محسوس بارندگی نسبت به مدت مشابه پارسال و بلندمدت سال‌های گذشته داشته ایم.

وی ادامه داد: از آنجایی که با وجود کمبود جدی آب و ادامه روند خشکسالی هنوز بخش زیادی از مردم آگاهی لازم در زمینه نحوه مدیریت مصرف آب را ندارند؛ لذا آگاهی بخشی و اطلاع رسانی از طریق رسانه‌ها در این خصوص امری ضروری است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مباحث مهم و حیاتی سیستان و بلوچستان مساله آب است گفت: برنامه انتقال آب از دریای عمان و استحصال از آب‌های ژرف در دست مطالعه است، اما این طرح‌ها زمان بر خواهد بود.

معاون امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با توجه به ورزش باد شدید از امروز و فردا در زاهدان، نواحی مرکزی و جنوب شرق این استان؛ دستگاه‌های دست اندرکار برای جلوگیری از هرگونه خسارت احتمالی باید در آماده باش کامل باشند.

کرد ادامه داد: خطوط برق، آب و تاسیسات زیربنایی در حاشیه شهر‌ها و به ویژه شهر‌هایی که در بحران‌های قبلی هم معمولا با خطر مواجه بوده اند دستگاه‌ها آمادگی لازم برای مقابله با شرایط بحرانی را داشته باشند.

وی بیان کرد: همچنین پلیس راه و راهداری در صورت احتمال بروز مشکل برای مردم در جاده‌های مواصلاتی در هنگام بروز طوفان و بارندگی نسبت به اطلاع رسانی و توقف خودرو‌ها اقدام کنند.

وی تصریح کرد: بجز تصادفات جاده‌ای که علت اصلی آن را کارشناسان پلیس راه عامل انسانی و رفتار‌های قانون گریز رانندگان می‌دانند؛ سیستان و بلوچستان یکی از استان‌های برتر در حوزه مدیریت بحران در چهار سال گذشته معرفی شده است.

وی با اشاره به آغاز سفر‌های نوروزی از اواسط اسفند ماه گفت: ضروری است دستگاه‌های متولی این بخش تدابیر لازم را در خصوص کنترل مسیر‌های مواصلاتی و کاهش حوادث جاده‌ای اتخاذ کنند.

سیستان و بلوچستان با ۱۱.۵ درصد وسعت کشور به عنوان بزرگترین استان جزو مناطق خشک و کم آب ایران محسوب می‌شود که خشکسالی‌های مداوم چندین ساله مردم این منطقه را با مشکلات متعددی رو به رو کرده است.

انتهای پیام/ع

یکی از مباحث مهم و حیاتی سیستان و بلوچستان مساله آب است

برچسب ها: استانداری ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار