اختصاص یک میلیارد و 100 میلیون ریال اعتبار برای مرمت و نوسازی بناهای تاریخی مهاباد

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مهاباد گفت :بیش از یک میلیارد ریال اعتبار برای مرمت اضطراری بناهای تاریخی شهرستان مهاباد اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مهاباد گفت: مرمت بناهای تاریخی این شهرستان که نیاز به بازسازی فوری و اضطراری دارند، با اعتبار یک میلیارد و 100 میلیون ریالی تا پایان سال آغاز می شود.
آرش شهابی افزود: بخش هایی از حوضخانه ها شامل حوضخانه شاه درویش، رستم بیگ و مسجد عباس آقا، بخشی از حمام لج، بخشی از مسجد جامع و موزه مردم شناسی حمام میرزا رسول از جمله بناهایی هستند که مرمت خواهند شد.
شهابی، با بیان اینکه این بناها بر اساس اولویت بندی های اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری آذربایجانغربی انتخاب شده است،گفت: ساماندهی دخمه سنگی فخریگاه و برده کنته، نقوش صخره ای خره هنجیران(دره انجیر)، ایجاد راه دسترسی و تعیین حریم فقرقا، مرمت و احیای دوباره کاروانسراهای کوخ کورتک، تیمچه حسینی، ساختمانهای قدیمی سطح شهر، احیای بافت تاریخی شهر و همچنین موزه ها و سایت موزه ها و کاوش تپه های تاریخی همگی جزو ضروریاتی است که درصورت اختصاص اعتبار در اولویت های بعدی قرار دارد.
انتهای پیام/ع

بازسازی بناهای تاریخی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.