افزایش فشار بر قانونگذاران آمریکایی برای بررسی قوانین مرتبط با سلاح

تیراندازی خونین در یکی از دبیرستان‌های فلوریدا، فشارها را بر مجلس قانونگذاری این ایالت افزایش داده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، قانونگذاران آمریکایی اعلام کردند تیراندازی خونین اخیر در یکی از دبیرستان‌های فلوریدا، فشارها را بر مجلس قانونگذاری تحت کنترل جمهوریخواهان این ایالت برای بررسی قوانین مرتبط با حمل سلاح‌های گرم افزایش داده است.

بر این اساس، همزمان با تشدید فشارها و تلاش‌ها ، 100 نفر از دانش آموزان دبیرستانی در دالاس با اتوبوس در حال طی مسیر بیش از 400 مایلی برای رساندن خود به پایتخت و درخواست از قانونگذاران برای اتخاذ تدبیری به منظور پیشگیری از وقوع مجدد چنین کشتاری هستند.

نیکلاس کروز 19 ساله، عامل تیراندازی خونین دبیرستان فلوریدا روز دوشنبه برای نخستین بار در دادگاه حاضر شد. وی که لباس زندانیان را به تن داشت در طول مدت حضور در دادگاه سر خود را پایین نگه داشته بود و به قاضی و دیگران در دادگاه نگاه نمی کرد. حضور قبلی وی در دادگاه با ارتباط ویدئویی از داخل زندان صورت گرفته بود.

به نظر می رسد حمله اخیر در فلوریدا مقاومت برخی از مقامات ایالتی را که از زمان کنترل جمهوریخواهان بر فرمانداری و مجلس قانونگذاری در سال 1999 در برابر اعمال محدودیت بر حمل سلاح مقاومت و آن را رد کرده بودند ، در هم شکسته است.

سناتور جمهوریخواه بیل گلاوانو در این خصوص گفت سنا در حال آماده سازی طرحی از جمله افزایش سن خرید سلاح گرم به 21 سال و ایجاد یک دوره انتظار برای خرید هر نوع سلاح است. سنا همچنین در حال بررسی افزایش بودجه برای برنامه های سلامت روانی در مدارس است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، تیراندازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار