انتقاد نماینده مردم ارومیه در مجلس از واردات گسترده داروی بی کیفیت

نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی از واردات گسترده داروی بی کیفیت انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت:کشور ایران بعداز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و در طول این ۳۹ سال دستاورد‌های چشمگیری در حوزه پزشکی داشته است و به عنوان یکی از کشور‌های نام آشنا در این حوزه در جهان مطرح می‌شود.
وی ادامه داد:با وجود دانش بومی در حوزه درمان و پزشکی متاسفانه دلالانی دارو وارد کشور می کنندکه به هیچ وجه به نفع نظام نیست.
قاضی پور تصریح کرد:این قبیل اقدامات به ضرر تولیدکنندگان داخلی بوده، بنابراین باید تلاش شود تا از تداوم فعالیت دلالان دارو در کشور جلوگیری و از تولیدکنندگان داخلی که ناموسمان هستند، دفاع کنیم.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هم‌اکنون تعداد زیادی دارو با کیفیت پایین از کشور‌هایی همچون کلمبیا و آرژانتین وارد می‌شود و در داخل کشور مشخصات درج روی آن‌ها را تغییر می‌دهند که اقدامی در جهت تهدید سلامت مردم است، بنابراین باید به هر طریقی از این نوع واردات دارویی ممانعت به عمل آید.
سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس، تاکید کرد: البته افزایش داروی با کیفیت نیز موجب فلج شدن شرکت‌های تولید داروی داخلی می‌شود ضمن اینکه واردکنندگان دارو نه مالیات پرداخت می‌کنند، نه گردش ریالی دارند و تنها باعث خارج شدن مقدار زیادی ارز از کشور می‌شوند و با نرخ گزاف نیز بازار عرضه می‌شوند و این در حالی است که نظارت دقیقی هم بر این بخش وجود ندارد.
 
انتهای پیام/ن.م

 

واردات گسترده داروی بی کیفیت از کلمبیا و آرژانتین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.