استیلی: باخت شوک خوبی برای پرسپولیس است/ تیم‌های آسیایی بازیکنان خارجی تاثیرگذار دارند

پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: باخت به السد قطر شوک خوبی برای پرسپولیس است تا در دربی پایتخت به موفقیت برسد.

حمید استیلی پیشکسوت فوتبال کشورمان در گفتگو با  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره شکست پرسپولیس برابر السد قطر اظهار کرد: پرسپولیس روز بد خود را پشت سر گذاشت. سید جلال حسینی تنها بازیکنی بود که وظیفه خود را به خوبی انجام داد اما مابقی بازیکنان در حد و اندازه خود نبودند. به نظرم باخت به السد شوک خوبی برای پرسپولیس است تا در دربی 86 به موفقیت برسد. 

السد قطر خط هافبک پرسپولیس را از کار انداخت 

او ادامه داد: پرسپولیس مشکلات تاکنیکی برابر السد قطر داشت و به طور حتم برانکو نقاط ضعف تیمش را ریشه یابی می کند تا در بازی های بعد این شکست را جبران کنند. این تیم در هر بازی چند موقعیت گلزنی ایجاد می کرد اما برابر حریف قطری خود تنها یک موقعیت گلزنی داشت که نعمتی این موقعیت را تبدیل به گل کرد. انتقال توپ از دفاع به حمله به کندی انجام می شد. همچنین السد قطر خط هافبک پرسپولیس را از کار انداخته بود و مهاجمان سرخپوش صاحب موقعیت نشدند. 

مسلمان می توانست شرایط را به نفع پرسپولیس تغییر بدهد 

استیلی بیان کرد: تعویض های برانکو در این چند سال خوب بوده است و بازیکنان تعویضی برای پرسپولیس گل می زدند. البته برانکو می توانست بعد از دریافت 2 گل ، تعویض خود را انجام می داد اما این کار را نکرد. به نظرم مسلمان بهترین بازیکنی بود که می توانست شرایط را به نفع تیمش تغییر بدهد. تیم السد قطر خیلی سریع توپ را از دفاع به حمله می برد و موقعیت گلزنی ایجاد می کرد. 

قدرت السد در خط هافبکش بود 

پیشکسوت پرسپولیس درباره نیمکت نشینی مسلمان اظهار کرد: به نظرم استفاده نکردن مسلمان موضوع خاصی نیست. برانکو اعتقاد دارد که نباید به تیم برنده دست زد و باید به تفکر سرمربی پرسپولیس احترام بگذاریم. قدرت السد در خط هافبکش بود و ژاوی به خوبی به بازی سرعت می داد و همانند یک لیدر عمل کرد. 

سرعت توپ در زمین های اماراتی و قطری  زیاد است 

او درباره شانس پرسپولیس برای صعود به مرحله بعد لیگ قهرمانان آسیا بیان کرد: خوشبختانه  پرسپولیس با تیم های عربستانی همگروه نیست و در ورزشگاه آزادی می تواند با حمایت هواداران خود برابر حریفان آسیایی بازی بهتری ارائه بدهد. من در ورزشگاه های  امارات و قطر بازی کردم و در این زمین ها سرعت توپ بالا است. آنها به زمین های خود قبل از بازی آب می دهند و همین باعث سرعت گرفتن توپ می شود. چمن ورزشگاه های امارات و قطر با زمین های ما متفاوت است اما نباید این موضوع را بهانه ای برای شکست بدانیم. درصد اشتباهات بازیکنان پرسپولیس بالا بود و در نهایت سه گل دریافت کردند. 

لیگ قهرمانان آسیا جای اشتباه کردن نیست 

استیلی درباره عملکرد نمایندگان ایران در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: بازی های تیم های ما در آسیا ملی محسوب می شود و رنگ تیم ها در این رقابتها مطرح نیست. خدا راشکر که استقلال برابر تیم الهلال پیروز شد. ذوب آهن هم توانست این هفته به جدول رده بندی گروه خود بازگردد.پرسپولیس هم 3 امتیاز دارد و بازی برگشت می تواند جبران کند. همچنین این شکست شوک خوبی برای بازیکنان پرسپولیس بود. البته لیگ قهرمانان آسیا جای اشتباه نیست و باید نمایندگان ما  کمترین اشتباه را در این رقابتها داشته باشند. 

حریفان ما در آسیا سرمایه گذاری عظیمی می کنند 

پیشکسوت پرسپولیس درباره علل ناکامی تیم های ایرانی در آسیا تصریح کرد: حریفان ما در آسیا بازیکنان خارجی باکیفیت و تاثیر گذار دارند وسرمایه گذاری عظیمی برای بازی های آسیایی می کنند. همچنین بازی های لیگ برتر با لیگ قهرمانان آسیا متفاوت هستند. 

تراکتورسازی شانس اندکی برای صعود به مرحله بعد دارد 

استیلی در پایان درباره شانس نمایندگان کشورمان در آسیا برای صعود به مرحله بعد خاطر نشان کرد: تیم تراکتورسازی از شانس اندکی برای صعود به مرحله بعدی برخوردار است.  استقلال در گروه سخت هم شانس زیادی برای صعود دارد. ذوب آهن هم با پیروزی برابر لوکوموتیو امیدوارنه به بازی های بعدی خود می اندیشد. پرسپولیس هم به عنوان تیم اول یا دوم می تواند به مرحله بعد صعود کند. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۰:۳۸ ۰۲ اسفند ۱۳۹۶
کاش باشه از این شوکها
آخرین اخبار