رئیس جمهور جدید آفریقای جنوبی: اشتباهات گذشته تکرار نخواهد شد

سیریل رامافوسا، رئیس جمهور جدید آفریقای جنوبی در سخنرانی خود در پارلمان این کشور وعده داد در موضوع زمین، اشتباهات پیشینیان را تکرار نخواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از رویترز، رئیس جمهور جدید آفریقای جنوبی در سخنرانی خود در پارلمان این کشور وعده داد در موضوع زمین، اشتباهات پیشینیان را تکرار نخواهد کرد.

سیریل رامافوسا (CYRIL RAMAPHOSA) که به تازگی جانشین جاکوب زوما شده است گفت: «ما در مساله زمین، اشتباه‌هایی را که دیگران مرتکب شده اند تکرار نخواهیم کرد. ما اجازه مداخلات ویرانگر برای به دست آوردن زمین را نخواهیم داد. ما این موضوع را به شکل اداره دیگر موضوعات دشوار در کشور، مدیریت خواهیم کرد. ما این مساله را به شکلی مسئولانه اداره می‌کنیم نه به شکلی که به اقتصاد کشور آسیب وارد کند و باعث شود تولید کشاورزی کاهش یابد، یا باعث کاهش تولید غذا و به خطر افتادن امنیت غذایی شود.»

وی ادامه داد: «به همه شما این تضمین را می‌دهم، ما همواره به دنبال انجام کار‌ها به شکلی خواهیم بود که به سود همه مردم باشد. کسی نمی‌گوید که همیشه باید زمین را از مردم گرفت بلکه مساله این است که راهی بیندیشیم تا مردم دسترسی مناسب به زمین و اجازه مناسب را داشته باشند. راهی که ما این مساله را مدیریت خواهیم کرد به این شکل است.»

راماپوسا گفت: «من آماده ام هر نقشی را که برای بهبود وضعیت و آرام شدن اوضاع در ماریکانا (Marikana) لازم است، به عهده بگیرم.»

گفتنی است سال ۲۰۱۲ راماپوسا به عنوان عضو شورای نظارت بر شرکت استخراج معدن "لونمین"، به دست داشتن در کشتن حدود سی کارگر اعتصابی در معدن "ماریکانا" متهم شد، که با گلوله پلیس و نیرو‌های امنیتی جان باختند.

این حادثه همزمان با حذف راماپوسا از صحنه سیاست بود ولی وی بار دیگر در ۲۰۱۴ و به عنوان معاون جاکوب زوما به قدرت بازگشت.

انتهای پیام/

سخنرانی رئیس جمهور جدید آفریقای جنوبی در پارلمان این کشور

برچسب ها: آفریقا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار