ثبت نام بیش از 6 هزار نفر در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن دراستان کردستان

مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از ثبت نام ٦ هزار و ٤٩٦ نفر از ده شهرستان استان در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن در این استان خبرداد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، امجد افصحی، مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم امسال برای نخستین‌بار به صورت مشترک به همت معاونت قرآن و عترت ارشاد و مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در چهار رشته اصلی «حفظ قرآن کریم»، «ترجمه و مفاهیم»، «معارف اهل‌بیت(ع) » و «انس با قرآن» برگزار می‌شود.
 
وی با بیان اینکه آزمون کتبی تمامی رشته‌ها همزمان با روز پنج‌شنبه ۱۰ اسفند جاری برگزار می شود، عنوان کرد: کارت ورود به جلسه این آزمون از امروز در دسترس شرکت کنندگان قرار گرفته و تا روز برگزاری آزمون نیز ادامه دارد.
 
وی ادامه داد: ثبت‌نام کنندگان در این آزمون می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی www.quranedu.ir نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه خود اقدام کنند.
 
مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان به بخش شفاهی این آزمون نیز اشاره کرد و افزود: کارت ورود به جلسه شرکت‌کنندگان در بخش شفاهی (زیر ۱۳ سال) از ۶ اسفندماه بر روی سایت معاونت قرآن و عترت ارشاد قرار می‌گیرد.
 
افصحی، با اشاره به تعداد ثبت نام کنندگان در این آزمون اذعان کرد: از زمان آغاز ثبت‌نام تا آخرین روز از مهلت ثبت نام ٦ هزار و ٤٩٦ نفر از ده شهرستان استان در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن در این استان ثبت‌نام کرده‌اند.

مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان به حوزه های امتحانی این ازمون اشاره کرد و افزود: مدرسه آمنه خدری در شهرستان بانه، مدرسه ابوالحسن الوندی در شهرستان بیجار، دبیرستان پسرانه انبیا در شهرستان سقز، دانشگاه کردستان در سنندج، سالن امتحانات آموزش و پرورش قروه، مدرسه شهدا در شهرستان مریوان، دبیرستان شهید صیاد شیرازی در شهرستان دیواندره، مجتمع فرهنگی هنری شهرستان کامیاران، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سروآباد، مدرسه نمونه دولتی سهره وردی در دهگلان، کتابخانه مسجد جامع آرمرده، آستان مقدس امامزادگان عبدالله اسماعیل و محمد پیرتاج، دبیرستان شیخ فضل الله نوری یاسوکند و مدرسه نرجس خاتون دلبران به عنوان حوزه های امتحانی در شهرهای استان تعیین شده است.

 وی، تقویت  انسجام برنامه ها و فعالیت های سازمان ها و نهاد های قرآنی، سنجش ارزیابی کمی کیفی عملکرد آموزشی مؤسسات  و مراکز قرآنی کشور، ایجاد انگیزه در عموم جامعه به ویژه نوجوانان  و جوانان برای فراگیری معارف قرآن  و عترت، استاندارد سازی  و جهت دهی آموزش های قرآن عترت در مؤسسات و مراکز قرآنی سراسر کشور، شناسایی و معرفی نخبگان و استعدادهای درخشان قرآنی به ویژه در گر و ه سنی نوجوانان جوانان و به روز رسانی و تکمیل بانک جامع اطلاعات جامعه قرآنی  کشور در رشته های مختلف آموزش قرآن  وعترت را از جمله اهداف این آزمون برشمرد

انتهای پیام/م

صدور کارت ورود به جلسه آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن درکردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.