فارغی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

کاهش ۲۰ درصدی نرخ جوجه یکروزه در بازار

دبیر انجمن تولید کنندگان جوجه یکروزه از کاهش ۲۰ درصدی نرخ جوجه در بازار خبر داد.

کاهش 20 درصدی نرخ جوجه یکروزه در بازارغلامعلی فارغی دبیر انجمن  تولیدکنندگان جوجه یکروزه در گفتگو با خبرنگار  صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباه آخرین وضعیت بازار جوجه یکروزه اظهار کرد: در ماه های اخیر قیمت جوجه یکروزه به سبب افزایش تقاضا با نوساناتی در بازار روبرو شد که طبق پیش بینی ها در حال متعادل شدن به نرخ واقعی خود است.

وی از کاهش 20 درصدی نرخ جوجه در بازار خبر داد و گفت: در ماه های اخیر نرخ هر قطعه جوجه یکروزه 2 هزار و 500 تومان بود، در حالیکه هم اکنون هر قطعه هزار و 700 تا 2 هزار تومان در بازار داد و ستد می شود.

فارغی نوسان قیمت جوجه در ایام پایانی سال را امری طبیعی دانست و افزود: همه ساله، افزایش تقاضا در ماه های دی و بهمن منجر به نوسان قیمت جوجه یکروزه در بازار می شود که به سبب خطی بودن تولید، فشار بیش از حد مسئولان منجر به تصمیمات غیرکارشناسی در بخش تولید خواهد شد.

دبیر انجمن جوجه یکروزه عرضه جوجه یکروزه به نرخ مصوب در بورس کالا و اتحادیه مرغداران و کاهش تقاضا را دلیل اصلی تعادل قیمت بازار جوجه دانست.

وی با اشاره به اینکه جوجه ریزی شب عید به پایان رسیده است، گفت: البته جوجه ریزی معمول واحدها در حال انجام است، به طوریکه هر ماه به طور متوسط 170 هزارتن مرغ گوشتی باید تولید شود.

انتهای پیام/

افزایش قیمت جوجه در ایام پایانی سال امری طبیعی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار