مصطفی وند مطرح کرد؛

مدیریت شهری بروجرد، مانع اصلی تفکیک زباله‌های عفونی منطقه است

رئیس محیط زیست شهرستان بروجرد گفت: تاکنون کار تفکیک از مبدأ زباله‌های عفونی در شهرستان بروجرد به دلیل برخی مشکلات موجود در مدیریت شهری اجرا نشده است.

مدیریت پسماند پزشکی و تفکیک از مبدا در شهرستان بروجرد اجرایی نمی شودمصطفی مصطفی وند رئیس محیط زیست شهرستان بروجرد در گفتگوبا خبرنگارحوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره دفع پسماندهای عفونی با پسماندهای عادی در شهر بروجرد اظهار کرد: برابر با قانون مدیریت پسماند در سال 92، باید تفکیک از مبدأ زباله‌ها در شهر بروجرد اجرا می‌شد، اما به واسطه وجود برخی از مشکلات در مدیریت شهری و علی‌رغم مصوبات کارگروه مدیریت پسماند در سال‌های 94، 95 و 96، تفکیک از مبدأ اجرا نشد.

وی افزود: شهرداری بروجرد در بحث اولیه تفکیک پسماندها مشکل دارد و بر طبق مصوبات کارگروه مدیریت پسماند شهرستان، نظام پزشکی شهرستان مقرر شده است تا شرکتی را برای تفکیک پسماندهای پزشکی و عفونی معرفی کند.

مصطفی وند گفت: بر این اساس مقرر شد که کار جمع آوری و دفع پسماندهای عفونی و پزشکی بر عهده نظام پزشکی شهرستان بروجرد باشد، اما متاسفانه به دلیل همکاری نکردن درمانگاه‌های پزشکی این پرو‍ژه منتفی شد و از طرف دیگر شهرداری بروجرد برای جمع آوری و دفع پسماندها اعلام آمادگی کرد و این در صورتی اجرا می‌شد که درمانگاه‌ها و مطب‌ها هزینه جمع آوری پسماندها را باید به شهرداری پرداخت می‌کردند.

وی ادامه داد: سازمان محیط زیست شهرستان بروجرد برای تفکیک پسماندها به شهرداری چندین بار تذکر داده است، اما تاکنون جواب مناسبی در این باره دریافت نکرده است.

رئیس محیط زیست شهرستان بروجرد بیان کرد: سازمان محیط زیست چندین بار به مراکز پزشکی برای جمع آوری پسماندهای عفونی تذکر داده است.

وی افزود: نظام پزشکی شهرستان و شهرداری  برای جمع آوری پسماندهای پزشکی و عفونی با سازمان محیط زیست همکاری‌ نمی‌کنند.

مصطفی وند تاکید کرد: پسماندهای پزشکی به واسطه تیز، برنده و شیمیایی بودن جزء پسماندهای خطرناک محسوب می‌شوند که هم از لحاظ بهداشتی و هم زیست محیطی مشکل ساز هستند و به خاک، آب‌های سطحی و زیرزمینی آسیب می‌رسانند و همچنین موجب انتقال بیماری‌های عفونی از پسماندهای پزشکی به کسانی می‌شوند که مبادرت به جمع آوری پسماندهای عادی می‌کنند.

رئیس محیط زیست شهرستان بروجرد گفت: اگر کار جمع آوری، بی خطرسازی و دفع پسماندهای عفونی در درمانگاه‌ها انجام نشود، سازمان محیط زیست از طریق قانون و مراجع قضایی اقدام خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار