الویری مطرح کرد؛

برخی زودتر آمدند و سهم شورا‌ها را تصاحب کردند/ دولت و مجلس حاضر به پس دادن اختیارات شورا نیستند

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: برخی که زودتر آمدند سهم شورا‌ها را تصاحب کردند و تمایلی به پس دادن آن ندارند.

برخی زودتر آمدند و سهم شورا‌ها را تصاحب کردند/ دولت و مجلس حاضر به پس دادن اختیارات شورا نیستندبه گزازش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مرتضی الویری، رئیس شورای عالی استان‌ها اظهار کرد: مقام معظم رهبری کارنامه رفع تبعیض و برقراری عدالت را مثبت ارزیابی نکردند.

وی افزود: وقتی این مطالب را شنیدم به یاد اصل ۱۰۱ قانون اساسی افتادم که جایگاه شورا‌ها را در رفع تبعیض مشخص می‌کند.

الویری با بیان اینکه عملکرد ما برای رفع تبعیض، بحث مفصلی است، گفت: چه در تبعیض منطقه‌ای که موجب مهاجرت‌های بی‌رویه شده است، چه در تبعیض جنسیتی، مذهبی، رسانه‌ای، اقتصادی و قضایی خوب عمل نکرده ایم.

رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه تعادل‌های منطقه‌ای و توزیع بودجه‌ای که صورت می‌گیرد، به شورا‌ها مربوط می‌شود، گفت: دیگران سهم شورا‌ها را به دلیل دیر رسیدن تصاحب کردند و تمایلی به پس دادن آن ندارند.

الویری گفت: در سال ۷۶ اولین انخابات شورا انجام شد و به خاطر قانون ناقص، کار به آنجا کشیده شد که پارلمان محلی که مدنظر قانونگذار بود و مرحوم بهشتی به آن تاکید می‌کرد، به فراموشی سپرده شد.

وی افزود: نتیجه آن تصمیم‌گیری‌ها در مورد پارلمان محلی و شورا‌های اسلامی این شد که اختیارات شورا‌ها به مجلس سپرده شد و در مرحله اجرایی نیز دولت وارد عمل شد.

رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه حل بحران آب بدون کمک شورا‌ها و مدیریت شهر امکان پذیر نیست، گفت: آلودگی هوا و ترافیک هم موضوعاتی هستند که بدون برنامه‌ریزی شهری و گرفتن تصمیمات شورای شهر حل نمی‌شوند.

وی خطاب به مقیمی استاندار تهران گفت: شما به خانواده مهمی که دیر به صحنه آمد و سهمیه‌اش در اختیار دیگران قرار گرفت، کمک کنید.

الویری افزود: برای حل چالش‌های جدی که وجود دارد، فردا به مراتب سخت‌تر از تصمیم‌گیری امروز است.

انتهای پیام/

صحبت‌های الویری در جلسه شورای عالی استان‌ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار