مهم‌ترین رویدادهای قرآن و عترت آبان ماه سال 96 را در اینجا مشاهده کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اربعین حسینی و دهه وقف از مهم‌ترین برنامه های حوزه قرآن و عترت در آبان سال 1396 بود که برخی از این رویدادها را در ادامه مطلب بخوانید.

عبدالهادی فقهی‌زاده معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی حکمی، عبدالهادی فقهی زاده را به عنوان معاون قرآن و عترت خود منصوب کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حشمتی مشاور وزیر ارشاد در امور روحانیت شد

طی حکمی از سوی سیدعباس صالحی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی مشاور وزیر در امور روحانیت شد.

بانگ لبیک یا حسین (ع) در تهران طنین‌انداز شد/ حرم عبدالعظیم حسنی (ع)؛ میعادگاه جاماندگان اربعین حسینی

همزمان با اربعین حسینی گروهی از عاشقان حضرت اباعبدالله (ع) در پیاده روی جاماندگان شرکت کردند و فریاد لبیک یا حسین (ع) سر دادند.

دیدار رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، با هیئتی از علمای اهل سنت و استادان دانشگاه‌های سوریه

حجت الاسلام محمدی در دیدار با هیئتی از علمای اهل سنت و استادان دانشگاه‌های سوریه گفت: جمهوری اسلامی ایران و سوریه امت واحده هستند و ما این را در عمل ثابت کردیم که از تمامی مظلومان عالم چه عرب یا غیر عرب و چه سوریه‌ای یا فلسطینی و غیر آن دفاع می‌کنیم.

اعلام اقدامات معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد در راهپیمایی اربعین

مدیر کل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت گفت: دو هزار جلد قرآن کریم در بازگشت زائران اربعین حسینی در مرزهای مهران ، چذابه و شلمچه توزیع شدند.

  اعلام روزشمار دهه وقف

 «وقف، رسانه و بسیج مردمی»، «وقف، سنت نبوی و سیره اهل‌بیت (ع)»، «وقف، ترویج فرهنگ قرآنی»، «وقف، بقاع متبرکه و زیارت»، «وقف، خانواده و سبک زندگی»، «وقف، علم و فناوری»، «وقف، اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال»، «وقف، علما و حوزه‌های علمیه»، «وقف، محیط زیست و سلامت»، «وقف، اجرای امینانه نیات واقفین»، نام های اعلام شده برای روزهای دهه وقف بودند.

 برگزاری آیین اختتامیه سومین دوره سوگواره عاشورایی ویژه تعزیه پسران

در این برنامه، دو نماهنگ با موضوع فرآیند آموزشی و داوری سوگواره به نمایش درآمد و در پایان مراسم گروه های تعزیه دانش آموزی مناطق8،11،14،15،18،20، نقش های شبیه خوان برتر سوگواره به همراه مدیران مدارس گروه های برگزیده، لوح تقدیر و تندیس و جوایز خود را از سوی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران، شهرام کرمی مدیر هنرهای نمایشی و محمدحسین صداقت فرد مدیر آفرینش،پایش و راهبری اجرا سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، قائم مقام سازمان مشارکتهای شهرداری تهران و ملوک سیدآبادی رییس فرهنگسرای اخلاق و دبیر اجرایی سوگواره عاشورایی دریافت کردند.

خدمت‌رسانی این اداره اوقاف کرمانشاه به زلزله‌زدگان این استان

حجت الاسلام مهدی توسلی معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه درباره خدمت‌رسانی سازمان اوقاف به زلزله‌زدگان غرب کشور اظهار کرد: تمام پرسنل و معاونان و مدیرکل اداره اوقاف از ساعات اولیه پس از حادثه بسیج شده و تمام تلاش خود را در جهت خدمت‌رسانی به مصیبت دیدگان به کار گرفته‌اند.

  آغاز دهه وقف در 25 آبان ماه

حجت الاسلام محمدی رئیس سازمان اوقاف درباره هفته وقف گفت: برای عمل به یکی از مطالبات و منویات رهبری، حدود سه سال است که در سازمان اوقاف رشد علمی کشور را مطرح کرده ایم و امسال هم به صورت رسمی از سوی شورای انقلاب فرهنگی به سازمان ابلاغ شد. برای آماده کردن این موضوع و اجرایی کردن آن جلساتی را تشکیل دادیم و مدیرانمان را توجیه کردیم. یکی از موقوفات تولید علم و فناوری، تولید انرژی های تجدیدپذیر است. امروزه جوانان به نتیجه رسیده اند که انرژی های خورشیدی برای تولید برق در سطح کشور نیاز فوق العاده داریم که برق را به همه مردم برسانیم .

 رونمایی از تصویر اصلی ضریح ائمه بقیع در رسانه ملی

احمد ابراهیمی مستند ساز و پژوهشگر با حضور در برنامه بیت النبی شبکه قرآن و معارف سیما از تصویر ضریح ائمه مدفون در بقیع رونمایی کرد.

 برگزاری همایش پنجاه وپنجمین سال اعطای جایزه ملی وقف

همایش پنجاه وپنجمین سال اعطای جایزه ملی وقف با هدف تجلیل از ۵۴ نخبه کشور سی ام آبان همزمان با روز وقف علم و فناوری و با شرکت مسئولان علمی و فرهنگی کشور برگزار شد.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: قرآن ، ائمه اطهار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار