رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج:

توجه به بخش خصوصی گره گشای مشکلات حوزه اقتصاد است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج گفت: باید به راهکارهای بخش خصوصی توجه ویژه داشت تا بتوانیم گره‌ای از مشکلات حوزه اقتصاد را برداریم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، سیدکمال حسینی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج ، صبح امروز در شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت در سالن جلسات اتاق بازرگانی سنندج، گفت: برای یافتن راه‌حل‌ها باید با ابتدا دلایل به وجود آمدن مشکلات فاصله‌ طبقاتی، بیکاری و فقر به گفت‌وگو بپردازیم و بعد به مصوبات برسیم.

وی تاکید کرد: در کردستان باید صحبت و حرف بخش خصوصی را حجت قرار داد و به راهکارهای بخش خصوصی توجه ویژه داشت تا بتوانیم گره‌ای از مشکلات حوزه اقتصاد را برداریم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج اضافه کرد: این مهم نیاز به نقشه راه دارد، نقشه‌ای که منجر به پویایی در مردم و کاشت بذر امید در دل فعالان اقتصادی است که شامل کارآفرینان، تجار و ... است.

وی خاطرنشان کرد: باید برای حفظ کارآفرینان تلاش کرد که هزینه نگهداشتن آنها به مصداق مشتری‌مداری است و قطعا آسان‌تر از بدست آوردن مشتری‌های جدید است.

حسینی عنوان کرد: فرار یک کارآفرین حکم فرار هزاران کارآفرین را دارد و لذا جذب تعداد کارآفرینان اندک و ناچیز استان پایه مستحکمی برای جذب سرمایه‌گذاران جدید و بازکردن درهای استان به روی کارآفرینان جدید خواهد بود.

وی تصریح کرد: پایین آوردن ریسک و امنیت‌دادن به صاحبان سرمایه به صورتی که مردم بخش خصوصی را بر سرمایه‌گذاری ترجیح دهند، از اهمیت زیادی در راستای حمایت از این بخش برخوردار است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج افزود: این کار بدون مشارکت همه بخش‌های اجرایی و امنیتی امکان‌پذیر نیست و همه باید در این راستا دست به دست هم بدهند تا پشتوانه‌های زندگی تبدیل به کار و اشتغال شود.

وی خاطرنشان کرد: ما باید این امید و اطمینان را به مردم بدهیم و آنها را برای اشتغال فرزندان و اطرافیانشان سهیم کنیم.

حسینی اظهار کرد: دولت هم برای این تصمیم بزرگ پای کار بیاید و دولتمردان نیز باید کاغذبازی را حذف کنند و موانع سردرگمی سرمایه‌گذاران در راهروهای ادارات را بردارند.

وی اضافه کرد: تا امروز در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان زحمات زیادی به دستگاه‌های مختلف داده‌ایم و گرچه ما را همراهی کرده‌اند اما هنوز به نتیجه مطلوب نرسیده‌ایم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج افزود: این شورا متشکل از دستگاه‌های مهم اداری و نمایندگان بخش خصوصی است که می‌تواند در حوزه اقتصادی حرکت اساسی بکنند اما متاسفانه تاکنون خروجی مطلوبی نداشته است.

وی یادآوری کرد: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج همه مشکلات و موانع سرمایه‌گذاری را احصا کرده است که این اطلاعات طی روزهای آینده در اختیار دستگاه‌های متولی این حوزه گذاشته خواهد شد.

حسینی اذعان داشت: برخورد دستگاه‌های اجرایی و برخی قوانین دست و پاگیر از مشکلات در مسیر توسعه سرمایه‌گذاری و ورود بخش خصوصی است.

انتهای پیام/ع

 

قوانین دست و پاگیر از مشکلات  توسعه سرمایه‌گذاری است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.