باید برای بهبود کسب و کار در استان هم پیمان شویم

استاندار کرمانشاه گفت: بهبود فضای کسب و کار در استان می تواند بیش از ۶۰ درصد مشکل سرمایه گذاری و اشتغال را حل و فصل کند.

باید برای بهبود کسب و کار در استان  هم پیمان شویم به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه  امروز پنج شنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی  بهبود وضعیت کسب و کار را از اولویت های کاری اعلام کرد و  گفت: باید همه دست در دست هم دهیم و پیمان ببندیم که سال ۹۷ را سال بهبود کسب و کار در استان معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه  اقتصاد مقاومتی ۲۴ رویکرد دارد که می توان بسیار برای حل مشکلات اشتغال تاثیرگذار باشد گفت: پروژه های ملی که اعتبارات آن نیز ملی است، لذا مدیران دستگاههای اجرایی باید در قالب اقتصاد مقاومتی آنها را مشخص کنند تا برای تصویب به آقای جهانگیری تحویل دهیم.

بازوند ادامه داد: پروژه های اقتصاد مقاومتی رویکرد اقتصادی و اشتغالزایی دارد و به نوعی باید پروژه هایی باشند که در آنها جهش اقتصادی ملموس باشد و منفعت آن به جیب مردم برسد تا در شاخص های عدالت اجتماعی بتواند اثر گذار واقع شود.

وی بار دیگر وضعیت فضای کسب و کار را در استان نامطلوب اعلام کرد و گفت: متاسفانه شاخص های این فضا در استان بسیار نامناسب است که بسیاری از آنها به عملکرد ساختار اداری خود ما برمی گردد دستگاهها ظرف مدت ۱۵ روز باید شاخص ها را بررسی و برنامه بهبود فضای کسب و کار را برای سال آینده تدوین کنند تا هرسه ماه یکبار که توسط اتاق بازرگانی کشور بررسی می شود بتوانیم جایگاه مناسبی را کسب کنیم.

بازوند  گفت: ما قابلیت های  چشمگیری در کشاورزی داریم اما  متاسفانه شاخص ما در کشت گلخانه بسیار ضعیف است در استان کرمانشاه حدود ۳۴۱ هکتار ظرفیت گلخانه ای را مشخص کردیم که طی نامه ای به تفکیک شهرستان به فرمانداران و دستگاههای اجرایی ابلاغ می شود می توان طی این برنامه سالیانه ۵۰ هکتار کشت گلخانه ای در استان احیاء و به بهره برداری رساند.

انتهای پیام/ز

 استان کرمانشاه  قابلیت های  چشمگیری در کشاورزی دارد

برچسب ها: استانداری ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار