وزیر سابق انگلیسی؛

شکست عربستان در یمن قطعی است/ریاض در منطقه خوار و خفیف خواهد شد

یک مقام سابق انگلیسی ضمن پیش‌بینی شکست قطعی عربستان در جنگ علیه یمن، اعلام کرد ادامه روند کنونی، ریاض را در منطقه خوار و خفیف خواهد کرد.

شکست عربستان در یمن قطعی است/ریاض در منطقه خوار و خفیف خواهد شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان میدل ایست آی نوشت: یکی از وزرای سابق انگلیس «شکست قطعی» عربستان سعودی در یمن را پیش بینی کرده است. اندرو میچل، وزیر سابق توسعه بین المللی از حزب محافظه‌کار انگلیس، با بیان این که عربستان سعودی با شکست قطعی و تحقیرآمیز در یمن مواجه است، تاکید کرد: ترزا مِی، نخست وزیر انگلیس، باید از سفر آتی محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، به انگلیس برای اعمال فشار به ریاض به منظور پایان دادن به بمباران یمن استفاده کند.

این عضو سابق کابینه انگلیس در مصاحبه با میدل ایست آی گفت: اکنون بدیهی است که عربستان سعودی در جنگ هوایی در یمن به پیروزی دست نخواهد یافت. وی درباره شرایط بحرانی و فاجعه‌بار مردم یمن هشدار داد و تصریح کرد اگر فشارهای انگلیس و جامعه بین المللی عربستان سعودی را پای میز مذاکره بازنگرداند، این فاجعه انسانی در یمن ادامه خواهد یافت.

گفته می شود تاکنون دست کم 10 هزار غیرنظامی در جنگ یمن کشته شده اند. هرچند آمار واقعی تلفات این جنگ احتمالا خیلی بیشتر از این است؛ زیرا سازمان های معدودی برای گردآوری اطلاعات درباره آمار کشته شده ها در این کشور به منابع اطلاعاتی دسترسی دارند.

میچل افزود: اوضاع کنونی نه تنها به تحقیر عربستان سعودی در یمن منجر خواهد شد، بلکه این کشور را در روابطش با کل (کشورهای) منطقه و با ایران خوار و خفیف خواهد کرد.

قرار است محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی ماه آینده به لندن سفر و با مقامات انگلیس دیدار و گفتگو کند. عملکرد عربستان در جنگ سه ساله یمن یکی از موضوعاتی است که در این سفر به آن پرداخته خواهد شد.

انتهای پیام/

پیش‌بینی مقام سابق انگلیسی درباره شکست قطعی عربستان در یمن

برچسب ها: عربستان ، یمن ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار