ایستگاه پایش گرد و غبار و ریزگرد‌ها در تمام شهرستان‌ها ایجاد می‌شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: ایستگاه پایش گرد و غبار و ریزگرد‌ها در ۵ شهرستان استان بوشهر راه اندازی شد که با برنامه‌ریزی انجام شده این ایستگاه در تمام شهرستان‌ها ایجاد می‌شود.

ایستگاه پایش گرد و غبار و ریزگرد‌ها در تمام شهرستان‌ها ایجاد می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  حسین دلشب شامگاه پنج‌شنبه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان بوشهر با اشاره به اینکه افزایش دما و تغییرات آب و هوایی مشکلاتی برای جانوران دریایی فراهم کرده است اظهار داشت: این تغییرات، زیست مرجان‌های دریایی را به مخاطره انداخته به‌گونه‌ای که این مرجان‌ها در خلیج فارس استان بوشهر، دچار پدیده سفید شدگی شده که در شرایط استرس و نابودی قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به وجود ۸ منطقه حفاظت شده تحت پوشش اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: از این مناطق شش منطقه حفاظت شده آن در حاشیه ساحل خلیج فارس قرار دارد که در سیل سال قبل مشکلاتی برای آهوان ایجاد کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر وجود خطوط لوله گاز ترش در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: ۶۰۰ کیلومتر خط لوله گاز ترش در استان بوشهر عبور کرده که بر اساس استاندارد‌های جهانی این میزان باید ۵۰ کیلومتر باشد.

دلشب با اشاره به اینکه ۵ ایستگاه پایش گردو غبار و ریزگرد‌ها در استان بوشهر استقرار دارد افزود: اکنون در شهرستان‌های بوشهر، دشتستان، کنگان، عسلویه و گناوه ایستگاه پایش ریزگرد‌ها وجود دارد که بر اساس برنامه‌ریزی در همه شهرستان‌ها باید ایجاد شود.

وی با بیان اینکه کارگروه بحران منطقه‌ای از سال ۹۳ در استان بوشهر تشکیل شده خاطرنشان کرد: این کارگروه‌های مشکلات مختلف زیست محیطی در استان بوشهر را پایش و سنجش می‌کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بر تامین اعتبارات لازم برای ایجاد ایستگاه سنجش آلودگی ناشی از ریزگرد‌ها در شهرستان دشتی تاکید کرد.

انتهای پیام/م

ایستگاه پایش گرد و غبار در تمام شهرستان‌ها ایجاد می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.