ابراهیمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

تماشای پدیده نجومی امشب را از دست ندهید

یک کارشناس نجوم از وقوع یک پدیده نجومی در شامگاه جمعه ۴ اسفند ۹۷ خبر داد.

علی ابراهیمی سراجی کارشناس نجوم در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به وقوع یک پدیده نجومی درآسمان امشب ایران گفت: از غروب جمعه ۴ اسفند ۹۷ پدیده مقارنه ماه و ستاره دَبَران رخ می دهد که این پدیده زیبا با چشم غیر مسلح قابل رویت است.

 وی ادامه داد: مقارنه ماه و ستاره دبران را می‌توان بدون نیاز به تلسکوپ رصد کرد و با چشمان غیرمسلح دید،  غروب امروز ماه و این ستاره که به غول بزرگ سرخ رنگ مشهور است در نزدیک ترین فاصله به یکدیگر قرار می گیرند، کافی است تا  به ماه نگاه کرد و ستاره پرنور سرخ رنگی را در جنوب آن تماشاگر بود.

ابراهیمی با بیان اینکه ماه و ستاره دبران در این مقارنه فاصله کمتر از یک درجه دارند، گفت: ستاره دبران در صورت فلکی گاو یا ثور قرار دارد و یک ستاره غول سرخ است که ۶۵ سال نوری از زمین فاصله دارد و ۹۵ برابر خورشید ماست.

تماشای پدیده نجومی امشب را از دست ندهید

فرصت مناسب برای رصد ماه در آسمان امشب

این کارشناس نجوم یادآور عنوان کرد: پدیده مقارنه امشب فرصت خوبی برای دوست داران علم نجوم و رصد ماه است زیرا ماه در حالت نیمه قرار دارد و حفره ها و دهانه های این قمر زمین بهتر دیده می شوند.

وی یادآور شد: ستاره دَبَران و ماه در یک دوره 17 تا 18 ساله در کنار یکدیگر قرار می گیرند و در زمان نزدیکی پدیده مقارنه و در مواردی اختفا رخ می دهد که در 2 سال گذشته شاهد چندین اختفا ماه و ستاره دبران بوده ایم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بنیامین درخشنده
۰۳:۲۴ ۱۱ خرداد ۱۳۹۷
میتونم بدونم وقتی هنوز اسفند 97 نیومده بعد چطوری امشب میشه وقوع پدیده اسفند 97؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۰۵ اسفند ۱۳۹۶
عزیزان نجومی امشب شب شماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۰۵ اسفند ۱۳۹۶
خیلی عالی بود
آخرین اخبار