نشانه هایی که ثابت می کند شما بدنی ناسالم دارید

انواع بیماری هایی که برای بدن به وجود می آید ناشی از نادیده گرفتن برخی علائم و رعایت نکردن اصول سلامتی هستند .

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛   هر زمان که در بدن شما علائم غیر عادی ظهور کند، سیستم بدنتان پیامی را برای شما ارسال و از بروز یک بیماری خبر می دهد. طبق تحقیقات، اکثر افراد به دلیل وجود مشغله زیاد از رفتن به پزشک خودداری می کنند و اغلب این علائم را نادیده می گیرند. از طرفی وقتی علائمی از بیماری در بدن ظاهر می شود لازم است قبل از آنکه که به مسئله جدی تری تبدیل شود آن را درمان کنیم. در این مقاله به چند علائم می پردازیم:

ورم کردن پاها

تاکنون به متورم شدن قسمت های تحتانی بدن خود توجه کرده اید؟ این نشانه می تواند ناشی از بیماری تیروئید یا مشکلات قلبی و کلیوی باشد. این اختلالات تیروئیدی در بدن تا زمانی قابل کنترل هستند که روش های درمانی و تمرینات روزانه به طور منظم انجام شود.


بیشتربخوانید : شایع‌ترین عوامل مرگ و میر در مردان


بلند بودن انگشت انگشتر

آیا دراز بودن انگشتانتان می تواند حاکی از یک بیماری در بدن باشد؟ محققان دانشگاه ناتینگهم پی برده اند که اگر انگشت انگشترتان بلند تر از دیگر انگشتانتان است می تواند نشانه خطر ابتلا به آرتروز مخصوصا در زانو ها باشد. البته محققان این تحقیق هنوز نمی توانند به علت این موضوع اشاره کنند. با این حال شما می توانید با ورزش کردن روزانه و کنترل وزن خود زمینه ی ابتلا به این بیماری را کاهش دهید یا آن را از بین ببرید.

علاقه شدید به یخ

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که علاقه به خوردن یخ دارید و در طول روز بیش از حد سراغ فریزر می روید ممکن است این مسئله ناشی از فقدان آهن در بدنتان باشد. افرادی که از کمبود جدی آهن رنج می برند اغلب ویار را تجربه می کنند و این اختلالی است که باعث می شود شما به غذاهای کم ارزش مخصوصا یخ روی بیاورید. البته بعضی افراد علاقه به خوردن چیزهایی غیر از غذا مانند کاغذ و خاک نیز دارند.

در این هنگام پزشک بهترین روش درمان را برای شما تجویز می کند و مواد غذایی غنی از آهن مانند گوشت قرمز، سبزیجات و غلات غنی شده از آهن را در رژیم غذایی شما قرار می دهد و همچنین با تجویز ویتامین C به جذب سریع آهن در بدنتان کمک می کند.

بوی بدن دهان

بوی بدن دهان ممکن است ناشی از التهاب لثه ها باشد، که اگر درمان نشود، ممکن است منجر به بیماری های لثه شودو در چنین مواقعی از سلامت مسواک و نخ دندان خود آگاه شوید و برای بهداشت دهان و دندان به دندانپزشک مراجعه کنید.

منبع: طبیب من

انتهای پیام/

چهار نشانه که مشخص می کند شما بدنی ناسالم دارید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار