كشف اشياء عتيقه 3 هزار ساله در خرمدره

فرمانده انتظامی استان زنجان از کشف اشياء عتيقه باستانی با قدمتی سه هزار ساله در شهرستان خرمدره خبر داد.

كشف اشياء عتيقه 3 هزار ساله در خرمدرهبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛سردارعلی آزادی فرمانده انتظامی استان گفت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت فردی در امر قاچاق عتیقه و آثار تاریخی در خرمدره، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان خرمدره قرار گرفت.
 
وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی، متهم به قاچاق عتیقه و آثار تاریخی شناسایی شد و با هماهنگی قضائی این فرد مورد تعقیب قرار گرفت.
 
فرمانده انتظامی استان زنجان، ادامه داد: ماموران آگاهی شهرستان خرمدره با شناسایی محل سکونت این فرد و با هماهنگی قضائی در اقدامی غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.
 
سردار آزادی گفت: ماموران در بازرسی از محل اختفای این فرد موفق شدند، تعداد چهار عدد ضروف سفالی مربوط به دوره هزاره اول قبل از میلاد، و یک قبضه دشنه خنجر دولبه مفرغی مربوط به هزاره اول قبل از میلاد مسیح یعنی سه هزار سال قبل را کشف و ضبط کنند.
 
فرمانده انتظامی استان زنجان، افزود: ارزش ریالی آثار تاریخی مکشوفه از سوی کارشناسان اداره میراث فرهنگی، به دست نیامد در این خصوص افزود : اقلام مکشوفه جزء اولین آثار شناسنامه دار مکشوفه در شهرستان بوده که کشف شده است.
 
انتهای پیام/ن
 

کشف آثار تاریخی در زنجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.