برگزیدگان همایش «مشق صلوات» معرفی شدند

آیین اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان سومین همایش «مشق صلوات» برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم اختتامیه سومین همایش «مشق صلوات» با حضور مهدی تقی نژاد مدیر فرهنگی هنری منطقه 17 و رئیس فرهنگسرای بهاران، معاون فرهنگی و اجتماعی منطقه و خوشنویسان سراسر کشور به میزبانی فرهنگسرای بهاران برگزار شد.

در این مراسم تقی نژاد در سخنانی اظهار داشت: پیش از هر مطلب از اینکه مراسم اختتامیه را با 2 ماه تاخیر برگزار کردیم، عذرخواهی میکنم. این همایش بزرگ سه دوره است که برگزار و هر دوره استقبال هنرمندان از آن بیشتر می‌شود. امسال به دلیل مشکلات مالی در کشور که تا حدودی دامن گیر ما هم شده است، شرایط بسیار سختی را برای تامین جوایز پشت سر گذاشتیم. اما امیدوارم این کم و کاستی ها لطمه ای به حضور هنرمندان در سالهای آینده وارد نکند و خوشنویسان عزیز یار همیشگی ما در این برنامه باشکوه باشند.

در ادامه نماهنگی از نحوه برگزاری همایش، ورکشاپ دسته جمعی هنرمندان و مراسم اختتامیه دوره های پیشین پخش شد. همچنین از همکاری رسانه ها بابت پوشش تصویری و مکتوب اخبار این رویداد بزرگ هنری قدردانی شد.

سپس با حضور مسئولین سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مفاخر و ستاره های خوشنویسی کشور  از جمله حسن آهنگران، علیرضا هادی ایرانی، غلامرضا سپهری، محسن عزیزی، محمد عصایی نژاد، محمودرضا گودرزی، رضا ولی زاده، زنده یاد عباس ولی زاده، فرج الله بازیار و محمد جدی به عنوان برگزیدگان بخش اساتید همایش مشق صلوات، با اهدای لوح سپاس، یک جلد کتاب نفیس و جایزه نقدی تقدیر شدند.

در ادامه، برگزیدگان گرایش های خط ثلث، نسخ، نستعلیق، شکسته نستعلیق و نقاشیخط نیز معرفی و تقدیر شدند.

اسامی برگزیدگان هر بخش به شرح ذیل بود:

خط ثلث: لیلا مژدگانلو، علی ابراهیمی، محسن صادقی و ستار ولی نژاد

خط نسخ: مریم خواجه رسولی، محمد پور قلی زاده، اعظم علیزاده نیک و احمد قربانی

خط شکسته نستعلیق: مریم الیاسی، سپیده شاهمراد و محمدرضا خدایی

نقاشیخط: محسن رهبری و مریم حاصلی

خط نستعلیق: علی نیکمرام، مهدی برقی، حمید احمدی، حسین شیرکوند، ابوالفضل ترکمن، سید محمد سرحدی، احمد رجبی و مرتضی قورچی

گفتنی است؛ سومین همایش بزرگ «مشق صلوات» آذرماه امسال در شب میلاد حضرت رسول اکرم (ص) با حضور 300 خوشنویس از سراسر کشور که به صورت گروهی عبارت شریفه «اللهم صل علی محمد و آل محمد» را نگارش می کردند، در فرهنگسرای بهاران برگزار شد.

همچنین علاوه بر برگزیدگان، تمامی شرکت کنندگان گواهی حضور و جایزه نقدی دریافت کردند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار