افتتاح 2 مرکز علمی در رشت

دبیر خانه ی شورای ژنتیک و شورای توسعه ی علم و فن آوری سلول های بنیادی و پزشکی باز ساختی گیلان امروز در رشت به بهره برداری رسید .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ شاهرخ یوسف زاده چابک، رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان این دو مرکز برای شناسایی ظرفیت های بالقوه ی گیلان و بهره گیری از امکانات علمی و پژوهشی در تشخیص و درمان بیماری ها و تولید محصولات و فن آوری های مرتبط با سلول های بنیادی راه اندازی شده است.

وی  شناسایی فعالان حوزه ی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی ، توسعه ی بین بخشی و بین دستگاهی مرتبط با فن آوری های نوین، تشخیص استعدادها و هدایت دانش آموختگان به سمت ایجاد شرکت های دانش بنیان خصوصی و دولتی را از دیگر اهداف راه اندازی دبیرخانه شورای ژنتیک و شورای توسعه ی علوم و فن آوری سلول های بنیادی و پزشکی باز ساختی گیلان اعلام کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه با بهره گیری از ظرفیت سلول های بنیادی ، ترمیم و درمان تمامی اعضای و جوارح آسیب دیده بدن امکان پذیر خواهد بود افزود : توسعه ی علوم و پژوهش های مرتبط با ژنتیک و سلول های بنیادی گامی مهم برای نیل به دانشگاه های نسل سوم است.

انتهای پیام/اص

2 مرکز علمی در رشت افتتاح شد

برچسب ها: افتتاح ، مرکز علمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.