کنگره آیت‌الله شیخ صدوق گلپایگانی و 372 شهید شهرستان برگزارمی شود

دبیر کنگره آیت‌الله شیخ صدوق گفت: مراسمی با عنوان کنگره مجتهد بی نشان، شهید آیت‌الله محمدصادق صدوق و 372 شهید شهرستان دهم اسفند ماه و در روز تکریم از مادران و همسران شهدا در گلپایگان برگزار می‌شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمداسماعیل علیشاهی  امروز در جلسه هماهنگی در برگزاری کنگره آیت‌الله شیخ صدوق و 372 شهید گلپایگان، اظهار کرد: مراسمی با عنوان کنگره مجتهد بی نشان، شهید آیت‌الله محمدصادق صدوق و 372 شهید شهرستان در 10 اسفند ماه و در روز تکریم از مادران و همسران شهدا برگزار می‌شود تا عطر و یاد شهدا در شهرستان برپا شود.

وی افزود: جلساتی در این راستا در سطح شهرستان برگزار شد، اما به دلیل این‌که مسؤولیت اصلی این مراسم بر عهده امام جمعه شهرستان است و در این یک سال تغییراتی در شهرستان صورت گرفت و برگزاری کنگره به روزهای پایانی سال با هدف بهتر برگزار شدن آن موکول شد.

دبیر کنگره آیت‌الله شیخ صدوق گلپایگانی گفت: هماهنگی‌هایی با دفتر مقام معظم رهبری انجام شد و حلقه اول برگزاری کنگره با مقام مقام معظم رهبری به طور ویژه در یک دیدار نزدیک صورت گرفت.

وی با بیان این‌که مقام معظم رهبری در این زمینه بیانات بسیار ارزشمندی در رابطه با گلپایگان و شهدا داشتند، افزود: فیلم این دیدار در دو سه روز پایانی به دست برگزارکنندگان می‌رسد و گوشه‌ای از آن در تبلیغات کنگره استفاده می‌شود و مشروح آن در کنگره به نمایش در می‌آید.

علیشاهی تأکید کرد: دستگاه‌های شهرستان با توجه به این‌که برگزاری کنگره برای گلپایگان، آبروداری می‌کند، باید همه تلاش‌ها را به نحو احسن انجام دهند.

وی افزود: کنگره بزرگ 2 هزار و 50 شهید سیستان و بلوچستان که در دهه فجر انجام شد بسیار قوی و اثرگذار در میان مردم بود.

دبیر کنگره آیت‌الله شیخ صدوق گلپایگانی گفت: تشکیل تیم‌هایی از بنیاد شهید، ادارات، پایگاه‌های بسیج و حوزه علمیه و دیدار با خانواده شهدا با هدف تکریم و پاسداشت خون شهدا چند روز پیش از برگزاری کنگره، نخستین اقدامی است که در کنگره انجام می‌شود که در آن جمع‌آوری اسناد و خاطرات دستور کار این تیم‌ها است.

وی افزود: گردآوری دایره‌المعارف شهدایی که در کنگره سال 93 وعده داده شده است، در حال پیگیری و هنوز نیاز به تکمیل اسناد، خاطرات و تصاویر شهدا دارد.

علیشاهی خاطرنشان کرد: مستندسازی و تولید برنامه‌هایی با محور کنگره باید صورت بگیرد تا کنگره در شهرستان ماندگار بماند.

وی گفت: نصب تابلوهای شهدا بر درب منازل شهدا و همچنین در ورودی‌های اصلی شهرهای شهرستان که از کنگره سال 93  آغاز شده است در چند روز آینده به اتمام می‌رسد.

دبیر کنگره آیت‌الله شیخ صدوق اذعان کرد: تدابیر لازم امنیتی و ترافیکی با هدف بهتر و درست برگزار شدن کنگره در روز برگزاری صورت می‌گیرد.

وی گفت: این مراسم در حسینیه ناصر ابن علی برگزار می‌شود و برای آن چند پروژکتور با هدف برگزاری مناسب کنگره و بهره‌مندی مخاطبان نصب می‌شود.

علیشاهی ادامه داد: هماهنگی‌های لازم با صدا و سیمای استان برای مستندسازی و تولید برنامه تخصصی صورت گرفته است.

وی با بیان این‌که تبلیغات این مراسم در رسانه ملی از جمله شبکه‌های اول و دو انجام خواهد شد، افزود: در شبکه‌ افق و یک و شبکه اصفهان مستند برنامه‌هایی با موضوع مجتهد بی‌نشان پخش می‌شود، بازتاب این کنگره در بخش‌های مختلف خبری استان و رسانه ملی انجام می‌شود.

دبیر کنگره آیت‌الله شیخ صدوق گلپایگانی با بیان این‌که در این کنگره تکریم از خانواده شهدا برگزار می‌شود، گفت: میدان، خیابان و بزرگراهی در استان قم به نام مجتهد بی نشان نام‌گذاری شده است و در شهرستان نیز مدرسه و خیابان منتهی به محل ولادت شهید وجود دارد که به زودی محل دیگری در مرکز شهرستان نیز به نام شهید صدوق نام‌گذاری می‌شود.

وی با اشاره به این‌که دعوت از خانواده‌های معظم شهدا به صورت رسمی انجام می‌شود، افزود: مراسم از نماز مغرب و عشا آغاز می‌شود و در آن ایستگاه صلواتی به همت هیأت‌های شهرستان پیش‌بینی شده است.

علیشاهی گفت: برای باشکوه برگزار شدن و پر رنگ شدن حضور مردمی باید تلاش صورت گیرد و در این راه  از اصحاب رسانه و بستر فضای مجازی نیز بهره‌برداری خواهد شد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.